20.11.2019

(о.Лоренс Фрімен OSB | о. Джон Мейн OSB | о. Беда Гриффітс OSB | Євангеліє від Луки)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

IMG_4916

 

о.Лоренс Фрімен OSB «Великопісні роздуми 2015» 

Євангеліє розповідає нам про багача та бідняка по імені Лазар. Коли вони вмирають, багач розплачується за недолік співчуття, вирушаючи в місце страждань, тоді як Лазаря підносять ангели на небо до Авраама. Це здається простою справедливістю, але мудрість Євангелія ніколи не буває такою спрощеною. Лазар перебуває у безмовності. Його «спікером» стає Авраам. Багач, тим не менш, розмовляє. Спочатку він волає про хоча б мале полегшення, подібно душам Данте в аду. Авраам відповідає, що прірва нині занадто велика, щоб перейти її. Якщо ми сьогодні не будемо працювати над тим, щоб звузити цю прірву між багатими і бідними, вона буде зростати по експоненті, і розділення стане непоправним. Чим ширша ця прірва — тим слабкішим стає наш зв`язок із реальністю. Але в Євангельській мудрості кінець завжди стає початком. Багач просить Авраама попередити його сім’ю про його тяжку долю, про те, що їх чекають такі самі страждання, якщо не зміняться. Ось вона, можливість змін у черствому серці. Звичайно, правда в тому, що поки його співчуття простягається виключно на його сім’ю, але все ж це початок співчуття, активного співчуття потреб інших. Коли весна співчуття вивільняється у серці, людська прірва — его, ізольоване «я» — возз’єднується. І в цьому возз’єднанні (а саме таким є значення слова «релігія»), відбувається велике зцілення.

 

о. Джон Мейн OSB «Жага глибини і сенсу» 

Будь-яка людина, котра наполегливо медитує, бачить,  що поступово змінюється все її життя, хоча під час медитації їй може здаватися, що взагалі нічого не відбувається. Незважаючи на те, що нам завжди хочеться швидких змін, у випадку з медитацією потрібно навчитися бути терплячими. Наша свідомість наповнюється світлом, а відносини з людьми — любов’ю. В процесі медитації сама Любов звільняє нас для того, щоб ми могли любити. Це відбувається з дуже простої причини. Медитуючи, ми не тільки залишаємо якісь окремі дії, властиві нам, але ми поступово знаходимо у собі зовсім нову основу. Ми пізнаємо коріння, глибину буття не тільки у нас самих, але пізнаємо і свої коріння в Бозі, Який є Любов’ю. Ми дозволяємо собі просто бути — перебувати в спокої та мовчанні. І у цій непорушності ми знаходимо себе в Бозі та в любові.

Під час медитації не повинно відбуватися нічого незвичайного. Але, не дивлячись на це, цей час змінює наше життя. Перевірити, чи діє ваша медитація, чи робите ви успіхи, (тільки я не раджу вам оцінювати її) можна дуже просто: запитайте, чи зростаєте ви у любові? Чи стаєте ви терплячіші, чи краще розумієте людей, і чи росте ваше співчуття до них? У цьому і проявляється ефект нашої практики медитації. В одних людей це відбувається повільніше. Від інших потрібна серйозна боротьба з власним егоїзмом. Неважливо, скільки часу минуло, єдине, що має значення — це те, що ми з вами ступили на певний шлях. Цей шлях веде нас геть від власного егоїзму, від самотності. Це шлях в нескінченну Божу любов.

.

о. Беда Гриффітс OSB «Повернення до Центру« 

Коли Христос «зійшов у Пекло», Він спустився в глибини підсвідомості. В кожній людині присутнє все творіння — людина є мікрокосм макрокосму. Людина проходить через всі стадії еволюції, від первинної матерії до людської свідомості. Але для більшості з нас все це поховано в підсвідомості. Христос відкрив глибини людської підсвідомості божественній свідомості. Він відкупив все творіння, відкривши його божественному життю, життю Слова, що наповнює Його людську свідомість. Людина, перебуваючи в утробі матері, згадує все стадії еволюції людської свідомості. У кожному з нас на підсвідомому рівні живе Адам — все людство — і ми утримуємо в собі всю історію людства. Можливо, також на це вказує буддистська ідея про те, що в момент просвітління Будда усвідомив всі свої «народження». Напевно, і Христос пережив у Собі всю історію людства на свідомому рівні. Він взяв на Себе гріх і страждання всього світу, він пройшов всі стадії і привніс їх у свідомість Божого Слова. Таким є значення відкуплення. Ми будемо повністю відкуплені тоді, коли наша людська свідомість, з усім тим, що раніше було приховано в підсвідомості, буде охоплена божественною свідомістю, і ми пізнаємо себе, людство і Всесвіт в світлі Слова.

.

Євангеліє від Луки
(Лк. 16: 19-31) 

Був один чоловік багатий, що одягавсь у кармазин та вісон та бенкетував щодня розкішне. Убогий же якийсь, на ім’я Лазар, лежав у нього при воротях, увесь струпами вкритий; він бажав насититися тим, що падало в багатого зо столу; ба навіть пси приходили й лизали рани його. Та сталося, що помер убогий, і ангели занесли його на лоно Авраама. Помер також багатий, і його поховали. В аді, терплячи тяжкі муки, зняв він очі й побачив здалека Авраама та Лазаря на його лоні, і він закричав уголос: Отче Аврааме, змилуйся надо мною і пошли Лазаря, нехай умочить у воду кінець пальця свого й прохолодить язик мій, бо я мучуся в полум’ї цім. Авраам же промовив: Згадай, мій сину, що ти одержав твої блага за життя свого, так само, як і Лазар свої лиха. Отже, тепер він тішиться тут, а ти мучишся. А крім того всього між нами й вами вирита велика пропасть, тож ті, що хотіли б перейти звідси до вас, не можуть; ані звідти до нас не переходять. Отче, сказав багатий, благаю ж тебе, пошли його в дім батька мого; я маю п’ять братів, нехай він їм скаже, щоб і вони також не прийшли в це місце муки. Авраам мовив: Мають Мойсея і пророків; нехай їх слухають. Той відповів: Ні, отче Аврааме, але коли до них прийде хто з мертвих, вони покаються. А той відозвавсь до нього: Як вони не слухають Мойсея і пророків, то навіть коли хто воскресне з мертвих, не повірять.”

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь