20.09.2019

(о.Джон Мейн OSB | о.Лоренс Фрімен OSB | Іоанн Скіфопольський | Євангеліє від Луки)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

IMG_0930

о. Джон Мейн OSB «Монастир без стін»

Ісус закликає нас залишити усі речі та самих себе і слідувати за Ним до безмежної свободи Його єдності з Отцем. Медитація стає щоденним досвідом залишення нашого его позаду, переживання відкритості до Бога, в Його Сині, силою Духа. Медитуючи, ми входимо в цю відкритість до Христа, відволікаючи увагу від себе самих і зосереджуючись на Ньому. Ми реалізуємо це вкрай простим способом – через повторення нашої молитовної формули, одного простого слова. Ісус делікатно і поступово вказує нам на шлях, що веде від нашого «я» до нескінченної таємниці.

.

о.Лоренс Фрімен OSB «Внутрішнє світло»

Медитуючи, ми вдивляємось у «medio» – у центр, у середину. Латинське слово «meditari», від якого походить поняття «медитація», є перекладом грецького слова «meletan», що означає «повторювати». В давні часи медитація була тісно пов’язана із споглядальним мистецтвом читання Святого Письма. У традиції монахів-пустельників це мистецтво медитувати передавалося особисто від вчителя до учня. Медитувати над Писанням не значило просто роздумувати про нього або уявляти його собі: це значення прийшло набагато пізніше. Медитуючи над Писанням, монах робив його частиною себе через повторення. Щоб утримати думку й серце в стані внутрішньої тиші, обов’язкової для молитви, вчитель давав учню окрему фразу або слово із Писання. Як вчить Св. Йоан Касіан, уважне та зосереджене повторення молитовної формули звільнює нас від будь-якого «багатства помислів» та у простоті одного слова веде нас до чистоти серця. Такою є традиція, яку ми практикуємо сьогодні.

.

Іоанн Скіфопольський «Коментар на Імена Божі Діонісія Ареопагіта«

Коли розум хоче мислити, він опускається нижче самого себе і занурюється в свої роздуми. Адже помисли нижче того, хто їх мислить, — саме тому, що вони обмежені. Помисли — це розсіювання, розпорошення розуму. Розум простий і неподільний, помисли ж незліченні і розсіяні, вони — як би форми розуму. Але єдність розуму названо так по його прагненню до того, що перевищує його — по його самовіддачі в спогляданні Бога.

.

Євангеліє від Луки
(Лк 9: 57-62) 

А як вони подорожували, сказав хтось до нього: “Я піду за тобою, куди б ти не пішов.” Ісус озвався до нього: “Лисиці мають нори й птиці небесні гнізда, Син же Людський не має де голови приклонити.” До другого сказав: “Іди за мною.” Та той відповів: “Господи, дозволь мені перше піти та поховати мого батька.” “Залиши мертвим ховати своїх мертвих”, сказав Ісус до нього. “Ти ж іди, проповідуй Царство Боже.” Інший сказав: “Я піду за тобою, Господи, але перше дозволь мені з домашніми моїми попрощатися.” Ісус сказав до нього: “Ніхто, що поклав руку на плуг і озирається назад, не здатний до Царства Божого.”

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

 Підпишіться на розсилку оновленнь сайту
christian-meditation.com.ua/subscribe

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB