27.08.2019

(о.Джон Мейн OSB | Кім Натараджа Obl OSB | «Ключи до споглядання» | Євангеліє від Луки)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

IMG_1455

о. Джон Мейн OSB «Христос в тобі»

Оскільки Ісус вже подолав межі Свого людського образу та природи, нам залишається лише увійти у життя, яке Він відкрив для нас, розкрити весь наш потенціал, наповнити світлом та вивільнити нашу свідомість. Світло, що осяює нас, омиває також і все творіння, але в нас воно проникає через найменшу щілину. «Тісні ворота та вузький шлях, що веде до життя» — вчить нас Ісус. Цей шлях вузький, бо він є результатом зосередження, фокусування усього нашого єства, всіх наших сил та здібностей на одній-єдиній точці. Шлях простоти у медитації стає споглядальним паломництвом, в якому нам належить пережити всю тяжкість принесення в жертву власного життя. Але у цьому паломництві ми не є самотніми. У нас є спільнота, в якій ми разом переживаємо свою віру та стійкість, і також ми маємо Духа Святого, що вчить нас в наших серцях. Якою мірою ми будемо здатні пожертвувати собою, в тій самій мірі і в сто разів більше ми будемо повернені до самих себе.

.

Кім Натараджа Obl OSB «Не турбуйтеся про завтрашній день»
(«Школа Медитації», Курс 1, лист 45)

У медитації ми зосереджуємось на молитовному слові та залишаємо позаду думки, які завжди пов’язують нас з минулим і майбутнім. Зазвичай ми використовуємо мить «зараз» лише як сходинку до майбутнього або як спостережний пункт, з якого ми дивимось в минуле. Ми зовсім не залишаємо місця для теперішнього моменту самого по собі. Але Святе Письмо вчить нас, що сутнісна природа Бога — це «чисте буття». Коли Бог в перший раз звернувся до Мойсея, він сказав: «Я Бог ваших предків, Бог Авраама, Бог Ісаака, Бог Якова». Таким є аспект Бога у контексті історії людства. Але коли Мойсей знову запитав Бога про його ім’я, Бог відповів: «Я є Сущий» (Вих 3:14), «Я Той, хто є». «Боже ім’я», сутнісна природа Бога — саме «чисте буття» у теперішньому моменті. Тому момент «зараз» — це «вузький шлях», за допомогою якого ми можемо увійти в Присутність Бога, що живе в глибині нас.

.

Марія Захарова, Альберт Захаров, Obl OSB «Ключи до споглядання»
(«Вузький шлях балансу»)

Звернімося до образу маятника, який може багато розповісти про баланс в нашому житті, про його джерело та шляхи його відновлення. Маятник – це важіль, який рухається справа наліво, зліва направо. Кожну людину можна порівняти з тим маятником. Мятник постійно рухається, в нього є нижня, «земна» частина. Цей «земний» важіль швидко долає свій шлях від одної крайньої точки до іншої. На мить він зупиняється у цих протилежностях. Середню точку руху він навпаки пролітає з найбільшою швидкістю. Швидкість його руху не дозволяє нам помітити багато важливих речей в житті – звичайному й духовному. Але ми маємо пам’ятати, як насправді влаштований маятник. Він має також і «небесну» частину. Це – вісь маятнику. Без цієї осі весь рух був би неможливий. Вісь маятнику – це точка опори, яка завжди перебуває в непорушності. Подібним чином влаштовано й колесо, про яке часто пригадує о.Лоренс Фрімен. Колесо також рухається завдяки тому, що має непорушну вісь. Те саме і з маятником – він також має непорушну вісь нагорі. Внизу – рух та активність, вгорі – спокій та непорушність. Вісь, що перебуває у спокої, є джерелом усього руху та сенсу нашого життя. Ця вісь – Бог. Це – «Той, Хто Є». Якщо ми згадаємо про це, якщо піднімемо голову, ми побачимо ту Вісь.

Момент зупинки, момент між крайнощами, в який ми усвідомлюємо Центр нашого буття – це і є момент нашого вузького шляху. Вузький шлях – це шлях уважного зосередження на тому, що є реальним. Йти вузьким шляхом означає просто бачити, що нижня та верхня частини нашого життя утворюють Одне Ціле. Відволікання та розпорошення є прикладом дії маятнику, який лише пришвидшується, втрачаючи бачення або усвідомлення вісі свого руху та свого буття. Сідаючи медитувати, ми побачимо, що є міні-маятник, – це вже не все наше життя, але маятник дрібних відволіканнь, які нас хитають.

.

Євангеліє від Луки
(Лк 13: 22-30)

Того часу проходив Ісус містами й се­лами, і навчав, ідучи в Єрусалим. Сказав Йому хтось: «Господи, чи мало є тих, які спасаються?» Він відповів їм: «Силкуйтесь увійти через вузькі двері, бо багато хто, кажу вам, буде намагатися ввійти, та не зможе. Коли ж встане Господар і замкне двері, ви станете знадвору й будете стукати у двері, кажучи: “Господи, відчини нам!” А Він у відповідь скаже вам: “Я не знаю вас, звідки ви є!” Тоді почнете казати: “Ми їли й пили перед Тобою, і Ти навчав на наших площах”. А Він відповість вам і скаже: “Я не знаю вас, звідки ви! Відступіть від Мене всі, які чините беззаконня!” Там буде плач і скрегіт зубів, коли побачите Авраама, Ісаака, Якова й усіх пророків у Царстві Божому, а себе – вигнаними геть. І прийдуть зі сходу, із заходу, з півночі, з півдня і сядуть у Царстві Божому. І ось, є останні, які будуть першими, і є перші, які будуть останніми!»

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

 Підпишіться на розсилку оновленнь сайту
christian-meditation.com.ua/subscribe

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB