5.07.2019

(о. Джон Мейн OSB | Правило Св. Бенедикта | Майстер Екхарт | Євангеліє від Йоана)

Щотижневі читання для медитативних груп

_MG_6867

о. Джон Мейн OSB «Спільнота любові»
(р. 16 «Бенедиктинська молитва») 

Яким є шлях бенедиктинського споглядання? Це — безмовність, благоговіння, чистота серця, таємниця. Людина, що живе цим спогляданням, стає все більш чутливою до присутності Бога. Що може бути більш природним, ніж постійно закликати у свою свідомість невимовну таємницю Божої присутності серед нас, поклоняючись Йому в безмовності? Фінальна мета цього шляху — це Царство Боже. Але наша найближча мета — це очищення серця, і без цього ми ніколи не досягнемо фінальної мети. Саме тому наша молитва повинна бути швидше короткою, ніж довгою, вона має бути частою, простою і тихою.

Св. Бенедикт називав споглядальну спільноту школою, і в цій школі ми повинні вивчити найважливіший, первинний урок — зосередитись на Іншому, залишити позаду наше власне его. Шлях Бенедикта досить простий. У намірі навчити нас любити Бога, якого ми не можемо побачити, він пропонує нам почати з того, щоб любити нашого ближнього, якого ми бачити можемо. Якщо ми не зможемо сконцентруватися на нашому ближньому, ми не зможемо сконцентруватися і на Бозі.

Дві реальності нашого життя — молитва та спільнота — по суті є одним цілим. Концентрація на нашому ближньому в любові й на Бозі в нашій молитві є проявом вічної молитви Христа, що знаходиться в люблячих взаєминах з Отцем.

 

Правило Св. Бенедикта
(Розділ 20, коментар с. Джоан Чіттистер OSB) 

«Якщо ми звертаємося з проханням до кого-небудь, хто володіє могутністю, то робимо це зі смиренністю і шанобливістю, без будь-якої самовпевненості. Наскільки ж з ще більш великим смиренням і щирим благоговінням повинна підноситися наша молитва до Бога, Господа усього всесвіту! Нам слід знати, що Богом буде почута та молитва, що є піднесеною не в багатослівності, а в чистоті серця та зі сльозами розкаяння. Молитва наша повинна бути короткою і чистою…«

Завдання молитви в тому, щоб встановити зв’язок з Богом, який перебуває в зв’язку з нами завжди. Час, що був відведений для молитви, служить тому, щоб все наше життя за межею формальної молитви стало молитвою. Молитва повинна привести нас до «чистоти серця» і до єдністі з Богом. Також молитва повинна привести нас до глибинного контакту із самими собою. «Сльози розкаяння» або «сльози умілення» — це поняття першопочатково вказувало на особливий стан душі, яка пізнала свої межі, зустрілася віч-на-віч зі своїми гріхами, прийняла свої потреби і живе в дусі надії. Таке молитовне життя — це не просто довгі години, проведені в церкві. Скоріше це є час нашого життя, прожитий в Дусі Божому — в Дусі, якому ми відкрилися в ті моменти формальної молитви, що були короткими і сильними, лаконічними і глибокими. «Молитва повинна бути короткою і чистою», вчить нас Бенедикт. Вона не повинна бути затягнутою і стомлюючою, довгою і величною, не повинна бути парадною і розкішною. Ні, бенедиктинська молитва є короткою та реалістичною. Вона повинна бути в змозі привести в рух все інше наше життя, що перебуває за межами самого часу молитви. Спосіб життя, при якому людина буквально не виходить з церкви зовсім не є обов’язковою ознакою святості. Жити в невпинному впливі Святого Письма, жити в диханні Духа — ось що таке святість.

.

Майстер Екхарт

Бог готовий постійно, але ми зовсім не готові. Бог до нас близький, але ми далекі. Бог всередині, але ми зовні. Бог в нас вдома, але ми чужі! Тому пророк говорить: «Хочу мовчати і слухати, що Бог в мені говорить». Нехай Бог увійде всередину, а я не буду виходити назовні.

 

Євангеліє від Йоана
(Йо 3: 13-17) 

Ніхто не ввійшов у небо, крім того, хто зійшов з неба: Син Людський! Тож так, як Мойсей змія підняв у пустині, – так треба Синові Людському бути піднесеним, щоб кожен, хто вірує у нього, жив життям вічним. Бог бо так полюбив світ, що Сина свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в нього, не загинув, а жив життям вічним. Бо не послав Бог у світ Сина світ засудити, лише ним – світ спасти.

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань до та після медитації, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB