10.06.2019

(о. Джон Мейн OSB | о. Лоренс Фрімен OSB | Літургія Годин | Послання до Римлян)

Щотижневі читання для медитативних груп

IMG_5966

о. Джон Мейн OSB «Монастир без стін»
(Лист «Приймаючи Дар», квітень 1978 р.) 

Зіслання Святого Духа, П’ятидесятниця — це час, коли вся звершується повнота таїнства Пасхи. Ця таємниця починає свій шлях у Різдві і поступово рухається крізь Великий Піст і Великодній Трідіум — якщо ми відроджуємо минуле, беручи участь у житті і зростанні Ісуса, аж до того моменту, коли Його людяність досягла своєї повноти, і якщо ми вчимося ототожнювати своє життя з Його життям. Також, нам слід залишити своє життя і відмовитися від самих себе, звернувшись до Бога. Але після Вознесіння ми вступаємо в цей дивний літургійний інтервал, коли наше єднання з Ісусом, як нам здається, завмирає і майже не рухається вперед — поки не настане П’ятидесятниця. І тоді полум’я Духа Святого торкається сердець апостолів, так само як і наших сердець. Саме після цього для нас стають ясними слова Ісуса про те, що Він має піти, щоб послати нам Духа — приводячи до завершення план Отця, виконуючи справу єднання. П’ятидесятниця збирає воєдино всі аспекти таємниці Воскресіння і реалізує її в нас — в теперішньому моменті. Тоді нам залишається тільки одне: в повній мірі пробудитися до цієї живої таємниці, присутньої в нас як реальність «тут і зараз». У цьому і полягає праця паломництва нашої медитації. 

 

о.Лоренс Фрімен OSB «MEDITATIO-Київ 2011» 

Метою споглядання є любов. Споглядання — це бачення Бога. Чим є це бачення?

В дитинстві мені іноді здавалось, що Небеса можуть бути досить нудним місцем. Я думав, що напевно ми будемо там сидіти, як у театрі, на своїх місцях, а Бог буде на сцені, на Своєму троні, оточений ангелами і єпископами. Мені здавалося, що ми будемо там знаходитися в якості глядачів, які спостерігають за подіями на сцені. Погодьтеся, це не найкраща перспектива для вічності. Але пізніше я дізнався про більш оптимістичні погляди щодо бачення Бога, авторства св. Фоми Аквінського. Фома вчить, що бачення Бога це коли ми бачимо всі речі такими, якими вони є. Ісус говорить про це — «блаженні чисті серцем, бо вони Бога побачать». У цьому баченні ми вже не будемо проектувати власні уявлення на реальність, навпаки, ми будемо бачити її такою, якою вона є. Також Фома говорить про те, що існує досконала хвала. Це молитва, яка спонтанно випливає з нашого серця. І, нарешті, Фома каже, що бачення Бога — це спільнота найвищої насолоди, блаженства. Бачення Бога переживається у єдності. Проблиски цього досвіду ми зустрічаємо у подружжі, дружбі або в наших спільнотах. Св. Августин також описує бачення Бога, кажучи, що люди, які отримали благодать Божу, перебуватимуть разом, знаходячи свою радість в радості один одного. Радість кожного стає все більшою від споглядання радості іншого. Їхня радість буде вічно розростатися, і вони, дивлячись один на одного, бачать Бога в очах кожного. Такою є найвища мета нашого буття — агапе, безумовна та самовіддана любов.

У Дусі, за межою нашого его, ми зустрічаємо Ісуса, який веде нас все далі й далі. Ми не розглядаємо зображення Ісуса, а переживаємо досвід Його Присутності. Це і є молитва, яка стає самою реальністю. На нашому шляху ми йдемо з Ісусом, в Дусі, до Отця. Ми рухаємося до Отця, який є безмежним і вічним буттям.

 

Літургія Годин
(Прохання Утрені П`ятидесятниці) 

Віднови, Господи, обличчя землі. Господи Ісусе, з Твого серця, пробитого списом, Ти поточив ріки води живої, зішли нам Твого Духа як початок нового творіння. Ти звів з неба на апостолів дар Отця, зішли Твого Духа, нехай оновиться все людство. Ти дарував апостолам владу прощати гріхи, зішли Твого Духа для примирення і спасіння світу. Ти обіцяв, що Святий Дух буде Вчителем і Утішителем, даруй нам премудрість Євангелія. Ти обіцяв послати Святого Духа для нашого зміцнення у вірі, вчини ж нас у світі свідками Твоєї любові.

 

Послання до Римлян св. ап. Павла
(Рим 8:8-17) 

Тi, що живуть за плоттю, Боговi догодити не можуть. Але ви не за плоттю живете, а за духом, якщо тiльки Дух Божий живе у вас. Коли ж хто Духа Христового не має, той i не Його. А коли Христос у вас, то тiло мертве для грiха, але дух живий для праведности. Якщо ж Дух Того, Хто воскресив iз мертвих Iсуса, живе у вас, то Той, Хто воскресив Христа з мертвих, оживить i вашi смертнi тiла Духом Своїм, який живе в вас. Ми не боржники плотi, щоб жити за плоттю;  бо коли живете за плоттю, то помрете, а коли духом умертвляєте дiла плотськi, то живi будете. Бо всi, кого Дух Божий водить, є Божi сини. Тому що ви не прийняли духа рабства знову на страх, але прийняли Духа усиновлення, Яким кличемо: «Авва, Отче!» Цей самий Дух свiдчить духовi нашому, що ми — дiти Божi. А якщо дiти, то i спадкоємцi, спадкоємцi Божi, спiвспадкоємцi ж Христу, коли тiльки з Hим страждаємо, щоб з Hим i прославитися.

 

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань до та після медитації, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB