29.05.2019

(о. Лоренс Фрімен OSB | о. Джон Мейн OSB | Оріген | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп

IMG_9414.

о.Лоренс Фрімен OSB
(«Ісус – Внутрішній Учитель», «Его на нашому духовному шляху»)

Ісус запитує нас: «За кого ви Мене вважаєте?» Він звертається до того виміру нашого буття, який можна назвати станом безперервної уваги. Ми є безмовними, коли звертаємо увагу, а звернути її здатні тоді, коли є вільними від «Я»-думки – від егоцентричної саморефлексії. Така увага – це і є молитва. Зустріч справжнього Ісуса означає щось більше ніж зустріч зі спогадами про історичного Ісуса. Ми зустрічаємо істинного Ісуса тоді, коли дозволяємо незліченним образам релігійного або культурного характеру, накопиченим нами, хоча б на мить затихнути. Читання Євангелія в ясності розуму і праця безмовності у медитації готують нас до цієї зустрічі.

Ми знаємо Христа не завдяки своєму мисленню, а за допомогою віри. І медитація великою мірою є саме молитвою віри. Залишаючи позаду наші думки та слова і залишаючись з молитовним словом, з нашої мантрою, ми здійснюємо акт чистої віри. Ця віра – це не система вірувань, не теологічні знання. Віра – це отримана нами в дар здатність приймати участь у відносинах. Вона реалізується тоді, коли ми пізнаємо «Іншого».

Наша віра в Ісуса — це усвідомлення того, що Він живе у глибині нас. Він веде нас від зосередженості на нашому его до нашого істинного «Я». Молитва починається там, де ми входимо в молитву Христа, об’єднуючись з Його людською свідомістю. Слідуючи за Ним, знаходячи Його, ми знаходимо справжніх себе. Прагнучи йти за Ним, ми маємо залишити себе позаду. 

 

о.Джон Мейн OSB «Монастир без стін (Духовні листи)»
(л. 2 «Перебуваючи на Шляху», л. 3  «Приймаючи Дар») 

Християнська молитва містить в собі присутність таємниці Ісуса. Таким є шлях, по якому ми з вами йдемо. Молитва — це зустріч з особистістю Ісуса, який є Шляхом до Отця. Християнське паломництво це дотик, звернення, слідування за Христом і подорож разом із Христом. Таким є одне з найголовніших християнських прозрінь — повнота сенсу людського буття виходить за межу нас самих. Спасіння не є чимось, чим можна володіти, що можна привласнити собі. Воно є невпинним перебуванням на Шляху, спрямованістю назустріч до динамічної силі Ісуса та спільне з Ним сходження до Отця. Знаходячи Спасіння, ми входимо в Царство Небесне, що є приховане усередині нас… Нам залишається тільки одне: в повній мірі пробудитися до цієї живої таємниці, присутньої в нас як реальність «тут і зараз». У цьому і полягає праця паломництва нашої медитації.

 

Оріген «Коментарі на Іова»
(Коментар на Євангеліє від Матвія, 5-я гомілія на Левіт) 

Зрозумій, що ти — другий всесвіт, малий всесвіт, і що в тобі теж є сонце, місяць, зірки. Якби це було не так Господь не сказав би своїм учням: «Ви — світло світу» (Мф 5: 14). У цьому всесвіті є господар, що править нею і перебуває в ній, і це — Бог всемогутній, як Сам Він каже про Себе через пророків: «Наповнюю Я небо і землю» (Єр 23: 24). Почуй, що всемогутній Бог говорить про тебе — я маю на увазі про всіх людей: «Вселюсь в них і буду ходити в них. І буду вам Отцем, і ви будете Моїми синами і доньками» (2 Кор 6: 1, 18).

Якщо, подібно до Петра, ми говоримо слова: «Ти Христос, Син Бога Живого», – тому, що світло Отця небесного засяяло в наших серцях, то і ми стаємо тим же, чим був Петро. Кожен учень Христа є камінь, і на кожному такому камені засновано життя Церкви… Будь-яке духовна істота є за своєю природою храмом Божим, створеним, щоб сприйняти у себе Славу Божу. 

 

Євангеліє від Матвія
(Мт 16: 13-20) 

Коли Ісус прийшов у землі Кесарії Филипової, то спитав учеників Своїх: за кого люди вважають Мене, Сина Людського? Вони відповіли: oдні – за Іоана Хрестителя, другі – за Іллю, інші – за Єремію або за одного з пророків. Він говорить їм: а ви за кого Мене вважаєте? Симон же Петро, відповідаючи, сказав: Ти є Христос, Син Бога Живого. Тоді Ісус сказав йому у відповідь: блажен ти, Симоне, сину Іонин, бо не плоть і не кров відкрили тобі це, а Отець Мій, Який на небесах; і Я кажу тобі: ти Петро, тобто “камінь”, і на цьому камені Я збудую Церкву Мою, і врата пекла не здолають її. І дам тобі ключі Царства Небесного; і що зв’яжеш на землі, те буде зв’язане на небесах, і що розв’яжеш на землі, те буде розв’язане на небесах. Тоді Ісус наказав ученикам Своїм, щоб нікому не говорили, що Він є Ісус Христос.

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань до та після медитації, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB