20.01.2019 Хрещення Господнє

(о.Бруно Барнхарт OSB Cam | Майстер Екхарт | Олів’є Клеман | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

e44b7ebb70d9853f52872fbfcc6fbd2c

.

о. Бруно Барнхарт OSB Cam «Пустеля і Хрещення»

Ранні християни називали Хрещення Просвітленням (грец. Photismos, англ. Illumination), асоціюючи його з творінням світу «на початку» Буття. Хрещення Ісуса Іоанном в пустелі нагадує нам про духовне посвячення Мойсея у Неопалимої Купини — палаючого куща, палаючого куща, де він пізнав що Бог — «Я є Сущий» (Вих 3:14). […] Всі основні події, розповіді і сцени з Тори об’єднуються у миті ініціації Ісуса. Все спрямовується до цієї центральної точки, в якій відбувається зустріч неба і землі, минулого і майбутнього.

Тотожність Ісусового і нашого хрещення, і наслідок цього зв’язку — наша хрещальна тотожність з Ісусом — складають основний принцип для нашого розумного (лат. sapientia), мудрого пізнання Нового Завіту. Йдеться про розуміння того, хто приймає участь у Євангелії. Згідно думки Павла, те, що нам необхідно зрозуміти, — це те, що було нам дано, або те, чим ми стали в Ісусі Христі. […] За словами Отців Церкви, Він зодягнувся в те, чим є ми, — в людяність, — для того, щоб ми зодягнулися в те, чим є Він, — в божественність: «Бог став людиною, щоб людина змогла стати Богом».

Нам належить повнота, благодать і істина — не тільки істина закону, яку апостол Павло бачив безплідною, але саме та істина, що є одним цілим зі Святим Духом, з якої Святий Дух приходить до нас. І Павло розглядає подію Хрещення як рух від закону до Духу, від рабства до свободи, від дитячої опіки до самостійності зрілого віку, від розділеності до єднання.

.

Майстер Екхарт «Про звершення часів»

Коли мене запитують, навіщо ми молимося, постимося, або навіщо робимо добрі справи, навіщо ми хрещені, а головне, навіщо Бог став людиною (що найвище), я відповідаю: «Це все для того, щоб Бог народився в нашій душі, а наша душа народилася у Бозі».

.

Олів’є Клеман «Джерела»

Духовне життя стає поступовим усвідомленням «благодаті Хрещення» — усвідомленням, що переображує всю людину. Хрещальний ритм смерті-воскресіння висвічує «посвятні» (ініціатичні) моменти нашої долі. Хрещальна благодать може перетворити ситуацію смерті на ситуацію воскресіння — те, що ми бачимо як повну безвихідьвона перетворює на необхідний «стрибок до вищого рівня». Потрібно навчитися усувати перешкоди, скидати стару шкіру, щоб дозволити зрости в собі життю Христа, його потужному диханню воскресіння. Мить має стати хрещальною. Мить туги і смерті — якщо ми хочемо зупинити її та виміряти глибину її небуття. Мить воскресіння — якщо приймаємо його у смиренні, як присутність і як дар. І так аж до того моменту, коли води смерті знову зімкнуться над нами, — ті води, які Хрещення перетворює, у міру нашої віри, на лоно вічності.

.

Євангеліє від Матвія
(Мт 3: 13-17) 

Тоді приходить Ісус з Галилеї на Йордан до Іоана хреститися від нього. Іоан же стри­мував Його і говорив: мені треба хреститися від Тебе, і чи Тобі приходити до мене? Але Ісус сказав йому у відповідь: облиш нині, бо так належить нам виконати всяку правду. Тоді Іоан допускає Його. І, охрестившись, Ісус вийшов зра­зу ж з води, – і ось розкрилися Йому небеса, і побачив Іоан Духа Божого, Який сходив,мов голуб, і спускався на Нього. І ось голос лунає з неба, який говорить: Це є Син Мій Улюблений, в Ньо­му Моє благовоління.break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Ікона Наталії Русецької «Хрещення Господнє»

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB