24.10.2018

(о.Джон Мейн OSB | о. Лоренс Фрімен OSB | Св. Максим Ісповідник | Євангеліє від Луки)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

IMG_8785_-

о.Джон Мейн OSB «Монастир без стін: духовні листи»
(Лист 14, «Абсолютний дар»)

Чим глибше ми занурюємося у подорож нашої віри, тим більше ми впізнаємо в своєму житті життя Бога. Це життя ми називаємо Святою Трійцею — вибухом любові, яка і є Буттям Бога. Отже, Бог — справжня основа всього сущого. Бог є любов’ю, отже Він шукає себе «за межею себе». Згідно з динамікою свого божественного буття, Бог шукає того «Іншого», якому Він зміг би віддати самого себе, в якого міг би вилитися, спустошуючи себе та залишаючи свою божественність. Для Ісуса усі ми і є тим «Іншим». Він послав свого Духа, щоб Дух оселився в наших серцях.

 

о. Лоренс Фрімен OSB «Отець наш Небесний»
(WCCM International Newsletter, грудень 2006 р.)

Отець наш Небесний — наша спільна точка буття. Особистісне, творче і нескінченно любляче Джерело, яке завжди кидає виклик нашим уявленням про любов і веде ці наші уявлення до цілісності. Можливо, ми могли б сказати, що в Ісусі ми зустрічаємо той сильний потяг, який відчуває до нас Отець, «ерос» божественної любові, про який Папа Бенедикт XVI говорив у своїй першій енцикліці «Deus Charitas Est» («Бог є любов»). Але Ісус в свою чергу підкреслює агапічну — безкорисливу, безмежну і самовіддану — природу любові Отця. Отець подібний до «сонця, що сходить над злими і добрими». У такому образі Бога немає каральної волі і тому в Отці немає насильства, яке ми могли б використовувати для виправдання нашого власного насильства. Щоб бути щирими з самими собою, ми повинні бути «як наш Небесний Отець». Як казав Оріген, ми молимося не для того, щоб отримати для себе якусь користь від Бога, але щоб стати подібними до Бога.

Царство Боже — це сам Отець, воно є можливістю розділити Його природу. Це наш свідомий досвід переживання Бога. Ми не можемо увійти в Царство несвідомо, хоча можемо відчувати його інтуїтивно або мріяти про нього. Але щоб увійти в нього, ми повинні чувати і проявляти пильність — володіти тими якостями, які розвиває в нас медитація. Однак, як вчить Ісус, ми не можемо спостерігати прихід Царства, як зовнішнього об’єкта — не можемо сприймати Царство дуалістичним розумом. Ми пізнаємо Царство, ділячись ним з іншими. Можливо, саме тому прозріння Царства з’являються на мить і в ту саму мить зникають. Саме тому Втілення являє нам Отця і одночасно вказує на те, що Він є прихованим, як основа та джерело буття, в Ісусі.

.

Св. Максим Ісповідник «Про любов»

Сонце, що піднімається та висвітлює весь світ  являє само себе і всі речі, які воно освітлює. Так само і з Сонцем праведності: піднімаючись в чистому розумі, воно робить видимим себе і все їм створене. […] Бог, абсолютна повнота, привів до буття всі свої створіння для того, щоб вони знайшли блаженство у причетності Йому, як Його подоба, і щоб Сам Він радів радістю свого творіння, що невичерпно черпає себе з Того, Хто є Невичерпністю.

.

Євангеліє від Луки
(Лк 9:49-56)

Іоан сказав: Наставнику, ми бачили чоловіка, який іменем Твоїм виганяє бісів, і заборонили йому, бо він не ходить з нами. Ісус сказав йому: не забороняйте; бо хто не проти вас, той за вас. І було, коли наближалися дні відходу Його з цього світу, Він твердо вирішив іти до Єрусалима. І послав вісників перед лицем Своїм; і вони пішли, і увійшли до села самарянського, щоб приготувати Йому. Але там не прийняли Його, бо було видно, що йде Він до Єрусалима. Побачив­ши це, ученики Його, Яків і Іоан, сказали: Господи, хочеш, ми скажемо, щоб вогонь зійшов з неба і спалив їх, як і Ілля вчинив? Але Він, обернувшись до них, заборонив їм і сказав: не знаєте, якого ви духу; бо Син Людський прийшов не губити душі людські, а спасати. І пішли до іншого села.

break

Читання для щоденної практики медитації — архів текстів, які можуть використовувати у якості читаннь перед медитацією та після медитації як групи спільноти, що проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

 Підпишіться на розсилку оновленнь сайту
christian-meditation.com.ua/subscribe

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB