21.08.2018

(о.Лоренс Фрімен OSB | Майстер Екхарт | св. Максим Сповідник | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

_MG_4398_

 

о.Лоренс Фрімен OSB «Споглядальне серце Євангелія»
(Конференція «Meditatio 2009» Польща, м Вроцлав) 

Вбогість — це коли не володієш нічим. Це — вбогість духу. «Блаженні вбогі духом, бо їхнє Царство Небесне» (Мф 5:3). Це і є медитація, яку викладав Джон Мейн. Це не єдина форма молитви, та вона не замінює інших форм, але завдяки їй, дуже простим і безпосереднім чином, ми переносимося в ту нерухомість, з якої виростає пізнання Бога. Ми занурюємося в убогість духу, яка веде нас до Царства Божого і — не будемо боятися цього слова — веде нас до порожнечі, до порожнечі Христа. Новий Завіт вживає це слово щодо Ісуса*: Ісус спустошив себе. І ми, вочевидь, повинні спустошити себе у вірі та любові. Відверто кажучи, це і є робота любові. Чим більше ми будемо розуміти досвід медитації, чим більше будемо в ньому зростати, тим більше ми будемо бачити його зв’язок з досвідом любові в нашому житті. […] У християнській традиції праця медитації та споглядання — це праця любові. Якщо ми когось любимо, ми прагнемо максимально наблизитися до його серця. Це зустріч двох сердець, — серця твого і серця іншої людини. І якщо ти отримаєш досвід втрати себе в іншому, ти отримаєш досвід вбогості духу, досвід порожнечі.

*Кенозис, грецьк. κένωσις — „спустошення”, „виснаження”, грецьк. κενός — „порожнеча”. „Применшив [εκένωσεν] Себе Самого, принявши вигляд слуги…» (Фил.2:7)

Майстер Екхарт «Речі настанови» 

У цьому полягає все — зверни свій погляд на себе самого, і де себе знайдеш, там відмовся від себе. Це — найкраще. Наскільки з усіх речей ти виходиш, настільки, ні більше ні менше, наближається Бог з усім властивим Йому, — наскільки у всіх речах ти виходиш зі свого.

св. Максим Сповідник 

Благодать молитви з’єднує наш дух з Богом. І з’єднуючи роз’єднує від всяких думок. Тож, живучи з Богом, наш дух стає богоподібним. Оголеність розуму означає сходження вище будь-яких образів («ейдосів») та відповідне перетворення самого розуму, що досягає теж простоти, єдиновидності і безобразності. Коли у молитві маєш розум, вільний від речей та образів, знай — ти досяг в міру безпристрасності та досконалої любові.

Євангеліє від Матвія
(Мт 19: 16-22)

Того часу один, підійшовши, сказав Ісусові: «Учителю, що доброго я маю робити, аби мати вічне життя?» Ісус сказав йому: «Чому питаєш Мене про добре? Добрий тільки Один. А як хочеш увійти до життя, дотримуйся заповідей». Той питає Його: «Яких?» Ісус відповів: «Не вбивай, не чини перелюбу, не кради, не свідчи неправдиво, шануй батька та матір і люби ближнього свого, як самого себе». Каже Йому юнак: «Це все зберіг я, чого ще мені бракує?» Ісус відповів йому: «Якщо хочеш бути досконалим, піди та продай, що маєш, роздай бідним і матимеш скарб на небесах, а тоді приходь і йди за Мною». Почувши слово, юнак зі сумом відійшов, бо мав великі маєтки.

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

 Підпишіться на розсилку оновленнь сайту
christian-meditation.com.ua/subscribe

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB