01.08.2018

(о.Лоренс Фрімен OSB | о. Беда Гриффітс OSB | Ісаак Сирин | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

groups_readings_01082018b

о. Лоренс Фрімен OSB «Царство Боже»

Що таке Царство Боже? Ісус говорить, що Царство Боже подібне до людини, яка знайшла скарб, прихований на полі. Людина ховає його заново і потім, сповнившись чистої радості, йде і продає все, що має, і купує поле. Ісус також каже: «Подібне ще Царство Небесне до купця, що шукає добрих перел. Знайшовши одну дорогоцінну перлину, йде, продає все, що має, і купує її.» (Мт 13: 45-46). Що спільного у цих двох історіях? Спільне в обох історіях – акцент на необхідності «відмови від усього, що ми маємо». Продати все, що маємо, з метою придбати одну дорогоцінну річ, яку навіть складно оцінити. Однак, в першому оповіданні людина, що йде в один прекрасний день по полю, несподівано знаходить прихований скарб. Подібним чином ми знаходимо Царство Боже випадково, ми попросту натикаємося на нього. В нашому житті є багато моментів, коли ми раптово зустрічаємося з досвідом Бога, переживаємо цілісність буття або мить прозріння, мить великого блаженства і радості. Ми стикаємося зі скарбом. Але в чому тоді сенс того, що людина заново ховає скарб на полі? Скарб, знайдений таким випадковим чином, має бути збереженим в полі нашого повсякденного життя. Ми знаходимо Царство всередині того життя, яке ми проживаємо.

Отже, людина йде і продає все, що має. Цей вчинок має відношення до першої із Заповідей блаженства, в якій Ісус говорить про те, що «блаженні вбогі духом, бо їхнє Царство Небесне» (Мт 5:3). Убогість духу – ключовий шлях пізнання Царства Божого. Часто слово «убогість» припускає якесь заперечення, момент неповноцінності. Однак, в даному випадку сенс інший. «Убогість духу», яку Ісус визначає як основне джерело щастя, пов’язана з відмовою від власництва, з готовністю залишити прив’язаності. Не прив’язуватися до власного досвіду, до тих чи інших людей, матеріальних предметів, статусу чи репутації. Намагатися не володіти, а швидше приймати, вільно, з усією щедрістю і відкритістю. І тоді, якщо ми увійдемо в убогість духу, поле стане нашим, ми придбаємо його. Ми знайдемо єдність із нашим життям, знайдемо самих себе.

Розглядаючи другий випадок з купцем, ми зустрічаємося з іншими відтінками цієї історії. Купець свідомо шукає дорогоцінну перлину. Тут міститься натяк на те, що ми перебуваємо в пошуку, ми шукаємо Бога, шукаємо можливості набути досвід Царства, єдності, цілісності любові, ми в пошуках джерела сенсу власного життя. Знайшовши ключ, нам слід продати все, що у нас є. Іншими словами, знайденому ключу має бути приділена вся наша увага. Основа Царства Божого прихована у досвіді цілковитої відкритості, спонтанності, сприйнятливості та готовності зректися всього, що ми маємо, для того, щоб стати всім, чим ми здатні бути.

.

о. Беда Гриффітс OSB «Повернення до Центру»

Шлях до Істини — це шлях повернення. В пізнанні Істини є лише постійний рух назад, metanoia, повернення. Ми постійно прагнемо повернутися до Джерела, до Першопричини. «Якщо ви не навернетесь і не будете як діти, не вві­йдете у Царство Небесне» (Мт 18: 3). Смирення, простота, чистота серця — ось шляхи до Істини. Вони ведуть до пізнання істинного «Я», Центру, Єдиного. Коли людина набуває це знання, всі інші види знань приходять слідом. Наука і техніка, філософія та соціологія — всі вони походять з одного джерела, але коли вони забувають про це джерело, вони втрачають будь-який сенс.

Яка ж основна Істина релігій, в світлі якої слід розуміти духовні писання? Зрозуміло, її не можна адекватно висловити словами, але слова та фрази символізують її, вказують на неї тим, хто має очі. Ісус називає її Царством Божим або Царством Небесним. Його головне послання полягає в тому, що «наблизилось Царство Боже» (Мк 1:15). Але чим є Царство Боже? Це божественне життя людства. Бог, Небеса, нескінченна та трансцендентна свята Таємниця присутня в світі, має Своє Царство — присутність серед людей. Але це лише слова, що вказують на Істину. Ми не можемо дати чітку відповідь на питання, Хто є Бог, що з себе представляє Царство Небесне. Нам слід споглядати ці слова у серці до тих пір, поки Істина не засяє в нас — до тих пір, поки ми не відчуємо присутність Бога, Царства Небесного всередині нас.  […] Царство Боже — це те, заради чого існує Церква. Це Царство є універсальним, воно є присутністю Бога серед людей.

.

Ісаак Сирин «Аскетичні трактати»

Стань чистий і побачиш в собі небо. Побачиш в собі ангелів і світло їх, побачиш їх Господина з ними і в них. Духовна країна людини з чистою душею знаходиться всередині її. Сяюче у ній сонце є світлом Трійці. Повітря є Дух Святий, Утішитель. З цією людиною перебувають ангели. Їх життя, їх радість, їх свято є Христос, світло від світла Отця. Така людина кожен день насолоджується спогляданням своєї душі, зачарована її красою, що сяє сильніше за сонячне сяйво. Це і є Царство Боже, приховане усередині нас.

.

Євангеліє від Матвія
(Мт 13: 44-46)

Царство Небесне подібне до скарбу, захованого на полі, який знайшов чоловік і приховав, і на радощах іде й продає все, що має, і купує поле те. Ще Царство Небесне подібне до купця, який шукає добрі перли, 46 і, знайшовши одну коштовну перлину, іде й продає усе, що має, і купує її.

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

 Підпишіться на розсилку оновленнь сайту
christian-meditation.com.ua/subscribe

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB