о.Лоренс Фрімен OSB «Фрагменти з різних книг»

articles_lfquots_jit1b

«Ісус – Внутрішній Учитель»

В Євангелії від Іоанна Ісус приходить до своїх учнів, що зі страхом тісняться у замкнутому просторі. Його першим словом було — «шалом», «мир». Слово «шалом» озвучує Божу гармонію устрою буття, якою є Дух. Сприйняти це привітання Ісуса — значить увійти у мир, що виходить за межі всякого розуміння. Ісус дихнув на учнів, кажучи: «Прийміть Духа Святого!». Його подих, що приніс ці слова в їх розуми та серця, став середовищем, де мешкає Дух.

Дух — це «не-егоїзм», безмірна порожнеча Бога. Утримуючи в собі «всю істину», Дух переповнює все своєю порожнечею — тим єдиним, що може містити в собі все. Саме тому Ісус, повертаючись до нас в Дусі Істини, може бути одночасно і Богом і людиною, історичним і космічним, індивідуальним і універсальним. Він є одночасно часткою і хвилею, він здатний бути окремою наповторною особистістю, але в той же час Він є невіддільним від всіх та всього.

***

Ісус запитує нас: «За кого ви Мене вважаєте?» Ставлячи це питання, Ісус звертається до того виміру нашого буття, який можна назвати станом безперервної уваги. Ми є безмовними, коли звертаємо увагу, а звернути її здатні тоді, коли є вільними від «Я»-думки — від егоцентричної саморефлексії. Така увага є самою суттю молитви. Зустріч справжнього Ісуса означає щось більше ніж зустріч зі спогадами про історичного Ісуса. Ми зустрічаємо істинного Ісуса тоді, коли дозволяємо незліченним образам релігійного або культурного характеру, накопиченим нами, хоча б на мить затихнути. Читання Євангелія в ясності розуму і праця безмовності у медитації готують нас до цієї зустрічі.

break

Підпишіться на розсилку оновленнь сайту
christian-meditation.com.ua/subscribe