19.11.2017

(о.Джеррі Пірс CssR | Майстер Екхарт | о. Анрі Ле Со OSB | Євангеліє від Матвія)

Читання для щоденної практики християнської медитації у традиції о.Джона Мейна OSB

IMG_0043

о.Джеррі Пірс CSSR «Недільна тиша — стежка, що веде до життя»
(Мт 25:14-30, «Без ризику немає виграшу»)

Сьогоднішня Євангельська притча (Мф 25:14-30розповідає про використання даних нам талантів. Спритний роботодавець, який сподівається, що його власний талант і сміливість в бізнесі поділяють також і його слуги, доручає їм свою власність на час свого від’їзду. Він не дає їм жодних інструкцій, але лише спостерігає за їх ініціативою. Також, як і в усіх історіях і анекдотах про три персонажі, наша увага зосереджена на номері третьому; третій слуга відмовляється бути залученим у дух підприємництва. Він зариває дане йому, бо знає, що його господар суворий. […] Ісус каже нам, що не буває релігії без ризику, пригоди й підприємливості. Готовність ризикувати є невід’ємною частиною нашої віри. Там, де немає ніякого ризику — немає й виграшу, і це стосується як духовної, так і матеріальної сторони. Перші двоє слуг пішли на ризик — і отримали результат. А ось третій приніс назад гроші господаря, не використавши їх, намагаючись захистити себе, зосередившись на гаданій жадібності господаря, а не на власній відсутності хоробрості, як справжній причині свого провалу. Так само й ми дуже часто намагаємося знайти проблему не там, де вона є насправді — тобто в нас — а там, де її немає, — десь зовні. Коли ми чинимо так, ми унеможливлюємо вирішення нашої проблеми; ми виводимо себе за межу сфери відкуплення!

Багато людей вважають, що молитва — це щось важке й ускладнене. Вони завжди кажуть, що це занадто складно, що в них немає на це часу. Але якщо їм запропонувати помедитувати — тобто перебувати перед Богом без використання слів та образів — вони не відчувають, що моляться. Через почуття незахищеності вони часто змішують медитацію з іншими видами молитви. Але Бог просить нас зробити те мале, на що ми здатні, піти на ризик — і Він буде цілком задоволений нами. Чиста молитва — це присутність в повній убогості, в якій ми беремо та пропонуємо дари, великі чи малі, які Бог дав нам. Все, що нам слід робити, — це намагатися повторювати свою молитовну формулу. Коли ми усвідомлюємо, що намагаємося думати про щось ще, ми показуємо свою вірність, повертаючись назад до цього невеликого слова, цього маленького завдання.

.

Майстер Екхарт «Про відчуженість»

Чим більше людина досягне успіху в тому, щоб стати відкритою до Божественного впливу, тим вона стане більш блаженною. Хто ж себе приведе до вищої готовності, той перебуватиме у найвищому блаженстві. Але ніхто не може зробити себе сприйнятливим до Божественного впливу інакше, як через уподібнення Богу, бо наскільки ти уподібнений Богу, настільки ти сприйнятливий до Божественного впливу. А уподібнення приходить від того, що людина підкоряється Богові. Чим більше людина підпорядковується усьому створеному, тим вона стає менше богоподібною. Чисте відчужене серце перебуває вільним від усіх творіннь. І тому воно повністю підпорядковується Богу, в силу чого спочиває у вищій богоподібності, бо є вельми відкрите до впливу Бога. Це мав на увазі святий Павло, коли говорив: «зодягніться Господом Ісусом Христом». Він мав на увазі — «за допомогою уподібнення Христу», бо зодягнутися Христом можно тільки за допомогою уподібнення Христу. Тож знай: коли Христос втілився, Він зодягнувся не в якусь одну людину, Він зодягнувся в людське єство.

 

о. Анрі Ле Со OSB «Подорож до глибин серця. Духовний щоденник» 

Різниця між часом і вічністю проявляється, коли істота втягується в Божественну гру творіння. Якщо я веду себе як хлопчисько, що надувся та говорить: «Я не хочу грати, не я!», я з вічності падаю до часу, я з духу падаю у плоть.

Якщо я хвилююся про те, що станеться завтра, про те, яке рішення мені доведеться завтра прийняти, я не зможу досягти спустошеності в своєму розумі. Необхідно мати абсолютну віру у таємницю Позамежного, в яку я поринаю. Повне усвідомлення того, що є Хтось, хто приймає мене, повністю піклується про мене, що, врешті-решт, я знайду себе, звільнить мене від моїх нинішніх обмежень. […] Я повинен пожертвувати не тільки моїм бажанням планувати, але більш того, я повинен відкинути моє бажання пізнати розумом значення всього і звершення Таємниці Церкви і Таємниці Христа, а також з’ясувати, що саме станеться зі мною. Насправді все відбудеться згідно з моїм глибинним внутрішнім досвідом.

.

Євангеліє від Матвія
(Мт 25:14-30) 

І немов той чоловік, що, пускаючись у дорогу, прикликав своїх слуг і передав їм своє майно. Одному він дав п’ять талантів, другому – два, а третьому один, кожному за його здібністю, і від’їхав. Той, що взяв п’ять талантів, негайно пішов і орудував ними, і придбав других п’ять талантів. Так само і той, що взяв два, також: придбав два других. А той, що взяв лише один, пішов, викопав у землі яму та й сховав гроші пана свого. По довгім часі приходить пан слуг тих і зводить з ними обрахунок. Приступив той, що узяв був п’ять талантів, і приніс других п’ять талантів: Мій пане, – каже, – ти мені дав п’ять талантів, – ось я придбав других п’ять талантів. Сказав до нього його пан: Гаразд, слуго добрий і вірний. У малому ти був вірний, поставлю тебе над великим. Увійди в радість пана твого. Приступив і той, що взяв був два таланти та й каже: Пане; два таланти передав ти мені. Ось других два я придбав. Сказав до нього пан його: Гаразд, слуго добрий і вірний! У малому був ти вірний, поставлю тебе над великим. Увійди в радість твого пана. Приступив і той, що взяв був лише один талант, і каже: Пане, знав я тебе, що ти жорстокий чоловік: пожинаєш, де не сіяв, і визбируєш, де ти не розсипав. Тому, зо страху, я пішов і закопав талант твій у землю. Ось він – маєш твоє. Озвався його пан і каже до нього: Лукавий слуго й лінивий! Ти знав, що я пожинаю, де не сіяв, і визбирую, де я не розсипав. Тож треба було тобі віддати мої гроші торгівцям, і я, повернувшись, забрав би своє з відсотками. Візьміть, отже, талант від нього й дайте тому, хто має їх десять. Бо кожному, хто має, додасться, і він матиме над міру; а в того, хто не має, заберуть і те, що має. А нікчемного слугу того викиньте в темряву кромішню. Там буде плач і скрегіт зубів.

break

Читання для щоденної практики медитації — архів текстів, які можуть використовувати як групи спільноти, що проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також із текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації та споглядального читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB