20.09.2017

(о.Лоренс Фрімен OSB | св. Йоганн Рюйсбрук | св. Максим Сповідник | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

21743856_800757233430601_1320092053214393555_o

 

о.Лоренс Фрімен OSB «Внутрішнє світло»
(р. «Зустрічаючи Іншого», «Думка і почуття»)

Реальність така, що після зустрічі з Іншим ми не зможемо залишатися такими, як були. Про це говорять слова Святого Письма, які так добре запам’ятовуються: «Ніхто не може побачити Бога й залишитися живим» (Вих 33:20). Глибина нашої зустрічі з Іншим вимірюється мірою нашої духовної трансформації. Ми змінюємося але це зміна у напрямку нашого справжнього «Я». Найглибшою зустріччю є найрадикальніша для нас зміна: досвід смерті. Але Ісус навчав нас і Він перебуває з нами, щоби нагадати нам про це, що навіть у смерті ми можемо без страху наблизитися до Іншого. Воістину, у світлі Його свідомості ми можемо зрозуміти, що все наше життя це зустріч, яка поступово розгортається, зустріч із тим Іншим, ким є Бог. Будь-які взаємини, контакти з іншими людьми, з чого складається наше життя, становлять фрагментами зустрічі, яка постійно поглиблюється, – зустрічі з тим Іншим, за чиїми образом і подобою ми створені. В медитації або в любові ми відкриваємось назустріч цьому досвіду.

Мірою нашого просування в медитації стає зосередженість на інших, яка дедалі збільшується. Наші почуття стають більш співчутливими, і ми починаємо використовувати наші емоційні здібності для того, щоби входити в досвід інших. Почуття будуть дедалі менше спрямовані на себе (на переживання власних відчуттів), але швидше стануть із любов’ю спрямованими на інших. Ми зможемо відчувати разом із ними, відчувати для них і навіть в них. Це зосередження християнського життя на інших, до якого ми всі покликані, є плодом свідомості більш високої, ніж звичайна егоїстична самосвідомість. У повноті світла християнського одкровення ми пізнаємо, що це свідомість Христа, Його людська свідомість, повністю зосереджена на інших. Його думки і Його Серце повністю звернені від себе – до Отця і до нас.

 

Св. Йоган Рюйсбрук
Сяюче каміння») 

Коли ми залишаємо себе і в своєму вознесінні до Бога знаходимо таку простоту, що нас може захопити лише чиста вища любов, тоді наше існування припиняється і ми разом з усім своїм осліпленням собою вмираємо у Бозі. У цій смерті ми стаємо таємними дітьми Божими і знаходимо нове життя.

 

Св. Максим Сповідник
(«Чотири сотні глав про любов», Філокалія, т. 3) 

Всі чесноти допомагають розуму в любові до Бога, але більше за всіх — чиста молитва. Коли вона підносить розум до Бога, він буває поза межами усього створеного. Люблячий Бога не може не любити і кожну людину як самого себе, хоча й не схиляється до пристрастей тих, хто ще не очистився. Блаженна людина, яка кожного любити може однаково. Блаженна людина, яка не прив’язана ні до однієї речі, що є смертною та тлінною. Блаженний розум, який, минаючи усе створене, невпинно насолоджується Божественної красою.

 

Євангелія від Матвія
(Мт 22:35-40) 

І от один із них, законоучитель, спитав його, спокушаючи: “Учителю, котра найбільша заповідь у законі?” Він же сказав до нього: “Люби Господа, Бога твого, всім твоїм серцем, усією твоєю душею і всією думкою твоєю: це найбільша й найперша заповідь. А друга подібна до неї: Люби ближнього твого, як себе самого. На ці дві заповіді ввесь закон і пророки спираються.”

break

.

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB

.