13.09.2017

(о.Джеррі Пірс CSSR | о. Беда Гриффітс OSB | Св. Йоган Рюйсбрук | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

10561558_285342194972110_357509992178380556_n

 

о.Джеррі Пірс CssR «Недільна тиша»
(«Сперечайтесь, але з любов’ю», Мф 18:15-20) 

Підійдемо до питання молитви — головної мети розважань, пов’язаних з суперечкою у дусі любові. Звичні форми молитви пропонують нам попросити Бога «змінити інших». (…) Медитація ж, з іншого боку, пропонує нам абсолютну убогість перед Богом. Ця убогість полягає у тому, щоб щоб постати перед Богом спустошеними й безмовними, залишивши будь-які власні бажання. Одночасно перебуваючи у безмовності й бути нечесним дуже важко. Безмовність медитації створює простір, у якому «сторона, що критикує» може усвідомити ступінь небезпеки, яку критика створює для співбесідника, й побачити в числі власних мотивацій прагнення контролювати й керувати. З боку «винної сторони», в свою чергу, може утворитися бачення того, наскільки його або її поведінка формує реакцію, що вертається у вигляді болю. Реалізація медитативного досвіду веде нас до свободи, в якій те, що відбувається, може бути розглянуто цілісно і розумно. Кожна людина, таким чином, може стати достатньо вільною для того, щоб нести відповідальність за себе, а не просто реагувати. Євангеліє говорить: «де двоє або троє зібрані в Моє ім’я, там Я серед них». Насмілюся припустити, що часто, коли ми збираємося разом для молитви, ми не зібрані в ім’я Його і Його волі, а зібрані в ім’я наше і нашої волі. З іншого боку, намагаючись медитувати, ми просто перебуваємо в Його присутності, без слів і бажань.Так ми творимо простір, у якому можемо краще підготуватися до суперечок з оточуючими в смиренному дусі любові, до того, щоб почути слова співрозмовника з любов’ю, великою радістю та вдячністю.

 

о. Беда Гриффітс OSB «Нове бачення реальності» 

Ми в більшій мірі знаходимо себе тоді, коли входимо у взаємини з іншими. При цьому ми не втрачаємо самих себе, скоріше ми звільняємося від почуття власних кордонів і відокремленості, знаходячи свою інтегральну цілісність з єдиною Реальністю. Такою є сутність таїнства любові. Весь хід еволюції, як її описував о. Тейяр Де Шарден SJ, є ні чим іншим, як процесом персоналізації. І кінцева мета людства — спілкування особистостей, які перебувають в любові. Це і є сенс християнської доктрини Трійці, такою є гранична Реальність — єдність в любові.

Отець — джерело всього, основа буття, Гранична Реальність. Син — мудрість Отця, Його самооб’явлення і самовираження, свідомість Єдиного. І Дух Святий — блаженство любові, струмуюче з цієї єдності буття і пізнання. Буття, знання і блаженство неподвійно єдині, і в цій єдності немає ніяких розбіжностей — тільки усвідомленість найчистішої свідомості. Це чиста свідомість і є єдністю любові. Дух є блаженством, але не просто блаженством свідомості, а саме блаженством спільності, любові. 

 

Св. Йоган Рюйсбрук
Сяюче каміння», «Сім кроків любові») 

Спокій відповідно до Його сутності, творчість відповідно до Його природи: досконалий спокій і досконала творчість […] для цієї величі була створена людина. Коли ми залишаємо себе і у своєму вознесінні до Бога знаходимо таку простоту, що нас може захопити лише чиста вища любов, тоді наше існування припиняється і ми разом з усім своїм осліпленням собою вмираємо в Бозі. У цій смерті ми стаємо таємними дітьми Божими та знаходимо нове життя.

Наша діяльність — в любові до Бога, а наше блаженство — у відкритості Йому, щоб Його любов проникала в нас. Різниця між любов’ю і блаженством та сама, що й різниця між Богом і Його благодаттю. Коли в любові ми єднаємося з Богом, тоді ми є духом, а коли ми охоплені і перетворені Його Духом, на нас сходить блаженство. Нами рухає Дух Божий, коли ми виходимо з Бога, щоб любити й творити діла любові, а потім Він знову привертає нас до Себе, щоб ми знайшли спочинок у блаженстві. Це і є Життя Вічне, яке подібна до нашого смертного життя в тому, що вдих у ньому слідує за видихом, а видих за вдихом «. Внутрішній людина, споглядач […] перебуває в Бозі, але виходить назустріч створінням у дусі любові до всіх речей, у доброчесності і у діяннях своєї праведності. І це є найвища вершина внутрішнього життя.

 

Євангелія від Матвія
(Мф 18:10-20) 

Стережіться, щоб ви не погордували ані одним із малих цих; кажу бо Я вам, що їхні Анголи повсякчасно бачать у небі обличчя Мого Отця, що на небі. Син бо Людський прийшов, щоб спасти загинуле. Як вам здається: коли має який чоловік сто овець, а одна з них заблудить, то чи він не покине дев’ятдесятьох і дев’ятьох у горах, і не піде шукати заблудлої? І коли пощастить відшукати її, поправді кажу вам, що радіє за неї він більше, аніж за дев’ятдесятьох і дев’ятьох незаблудлих. Так волі нема Отця вашого, що на небі, щоб загинув один із цих малих. А коли прогрішиться твій брат проти тебе, іди й йому викажи поміж тобою та ним самим; як тебе він послухає, ти придбав свого брата. А коли не послухає він, то візьми з собою ще одного чи двох, щоб справа всіляка ствердилась устами двох чи трьох свідків. А коли не послухає їх, скажи Церкві; коли ж не послухає й Церкви, хай буде тобі, як поганин і митник! Поправді кажу вам: Що тільки зв’яжете на землі, зв’язане буде на небі, і що тільки розв’яжете на землі, розв’язане буде на небі. Ще поправді кажу вам, що коли б двоє з вас на землі погодились про всяку річ, то коли вони будуть просити за неї, станеться їм від Мого Отця, що на небі! Бо де двоє чи троє в Ім’я Моє зібрані, там Я серед них.

break

.

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB

.