15.08.2017

(о.Джон Мейн OSB | Мартін Куварапу OSB Cam | св. Йоганн Рюйсбрук | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

groups_readings_15082017s

 

о.Джон Мейн OSB «Монастир без стін: духовні листи»
(грудень 1982 р. «Океани Бога»)

Наше життя — це єдність, бо воно вкорінене в таємниці Бога. Однак, щоб пізнати цю єдність, ми повинні подивитися за межу себе. Тільки тоді, коли ми підемо далі власної самосвідомості, ця перспектива почне відкриватися перед нами.

Медитація веде нас до взаємин, що є ключовими для нашого життя. Це відбувається через те, що медитуючи, ми входимо в інтимну близькість з Богом — близькість, що походить із вічної реальності Його любові і знання нас. У цьому знанні і в цій любові Бог приводить нас до буття. Кожна людська істота є відповіддю на ту потребу, що властива Божій любові і знанню нас. Це потреба в нашій любові і нашому знанні Його. Однак ми можемо Його знати не як об’єкт нашого знання, але виключно беручи участь в Його самопізнанні, Його житті, Його Дусі. Таким чином, ми завжди повертаємося назад до вихідної точки нашого буття — до Його любові і знання нас. Ми приходимо до того, що знати і любити Бога ми можемо, дозволяючи Йому знати і любити нас. Ми дозволяємо Його самопізнанню ставати нашим самопізнанням.

 

бр. Мартін Куварапу OSB Cam «Ісус, що ходить по воді» 
(Фрагменти статті з журналу «The Bede Griffiths Trust» Golden String, Vol.6 №2 1999-2000)

Історія про те, як Ісус ходив по воді, містить в собі всю повноту Євангелія. В цій дії Ісус розкриває свою істину місію та сенс долі кожної людини на її духовному шляху. Ходження по водах – це не демонстрація власної сили та величі, але знак найвищого смирення. Духовна доля кожної людини полягає в тому, щоби увійти у лоно Бога та пережити нове народження, народитися звище.

Ісус веде за собою учнів на різних рівнях. Перший рівень – зустріти Ісуса на дорозі і почати йти за Ним шляхом. Шлях чи дорога символізують слідування морально-етичним принципам, на яких базується наше життя в цьому земному світі. Але далі дорога веде нас до моря, до нескінченності. І ніхто не може продовжувати свій шлях по воді, йдучи нею, немов по землі. Для цього ми усі потребуємо човна. Цей човен є човном вірувань, релігійних переконань. Але ким тоді є Ісус? Він – Вчитель, Він керує човном, ведучи за собою учнів крізь нескінченність Божого Моря. Ісус не потребує човна, Йому не потрібна дорога чи шлях, Він є єдиним із Морем Бога.  Йдучи морем Ісус звертається до учнів, які у страху протистоять хвилям: «Прийдіть до Мене, всі струджені і обтяжені, і Я заспокою вас; візьміть ярмо Моє на себе і навчіться від Мене, бо Я лагідний і смиренний серцем, і знайдете спокій душам вашим; бо ярмо Моє – благо, і тягар Мій легкий.» (Мт 11:28-30)

Щоби ходити по воді, треба буди дуже легким, дуже смиренним, вільним від его. Его не може ходити по воді. Его є важким, мов камінь. Але наше істине Я, що створене на образ та подобу Бога, є легким, мов пір’я. Шлях Ісуса — це шлях до Бога, це прямий дотик до Моря, у якому ви вільні від човна. Своєю присутністю на поверхні морських вод Ісус запрошує своїх учнів: залишіть човен і увійдіть до Моря Бога. Таким є єдиний шлях, що веде до життя без кінця та без меж.

 

св. Йоганн Рюйсбрук «Книга вищої істини»

Ті, що віддалися Богові, в діяннях чи в недіянні, в стражданні чи в радості, знаходять великий спокій, внутрішню радість, втіху і милість, в яких світ не має нічого. […] Бо бачать вони, що Отець із Сином через Святого Духа охоплюють один одного і всіх обраних, перебуваючи завдяки Своєї любові в Єдності Своєї Природи. Їх Єдність вічно притягує і приваблює до себе все, що народжується від Нього по природі Його або по милості Його. […] В спустошеному та вільному від образів розумінні вони проходять через всі труди, заняття та обставини, поки не досягнуть висот духу. Там їх розуміння, безвидне подібно порожнечі, насичується Сяйвом Вічності, як повітря насичується сяйвом сонця. При цьому воля, що відмовилася від себе та була піднесена, перетворюється і насичується безбережною любов’ю, подібно до того як, розжарюючись, залізо насичується вогнем. І тоді порожня піднесена пам’ять відчуває себе обійнятою бездонною Відсутністю Образів. І таким же чином створений образ вище розуму об’єднується з Образом Божественним, Який є джерело його буття.

Хоча Бог і дає душі Себе таким, який Він є, Він дає душі Себе у її коріння, де вже не панує розум і де у повній простоті вона преображається в Бозі. Тут душа знаходить єдність з істиною і повнотою всього в Бозі.

 

Євангелія від Матвія
(Мт 14:22-33)

І зараз же звелів Ісус ученикам Своїм сісти в човен і пливти раніше за Нього на той бік, поки Він відпустить людей. І, відпус­тивши народ, Він зійшов на гору помолитися на самоті; і ввечері залишився там один. А човен був уже на середині моря, і било його хвилями,бо вітер був супротивний. У четверту ж сторожу ночі пішов Ісус до них, ідучи по морю. І ученики, побачивши, що Він іде по морю,стривожились і говорили: це привид. І зі страху закри­чали. Але Ісус зараз же за­говорив до них і сказав: за­спокой­тесь! Це Я, не бійтеся. Петро сказав Йому у відповідь: Господи! Якщо це Ти, звели мені прийти до Тебе по воді. Він же сказав: при­йди. І, вийшовши з човна, Петро пішов по воді, щоб підійти до Ісуса. Побачивши ж сильний вітер, зля­кався і, коли почав тонути, закричав: Господи, спаси мене! Ісус зараз же простяг ру­ку, підтримав його і говорить йому: маловіре! Чого ти засумні­вався? І, як увійшли вони в човен, вітер стих. Ті, що були в чов­ні, підійшли, вклонилися Йому і сказали: воістину Ти Син Божий.

break

.

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB

.