08.08.2017

(о.Лоренс Фрімен OSB | Св. Калліст Катафігіот | Літургія Годин | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

groups_readings_16032014s

 

о.Лоренс Фрімен OSB «Великопісні роздуми 2012» 

«І через шість днів узяв Ісус Петра, Якова та Іоана, і вивів лише їх одних на гору високу, і преобразився перед ними. 3 Одяг Його став блискучим, дуже білим, мов сніг, як жоден білильник не може вибілити на зем­лі.» (Мк 9: 2-3)

Преображення прийшло з тих внутрішніх глибин, де Він жив. Воно охопило та змінило все, аж до Його одягу: від самих глибин, де немає ніяких дрібниць, а є тільки лише головне, і до поверхні, де розгортається повсякденність.

Отець Джон Мейн писав, що «входячи у внутрішню безмовність […] ми вступаємо у нестворену порожнечу, в якій ми не зможемо залишитися тими ж, ким були, — або думали, що були. В ній ми не знищені, але пробуджені до вічно нового джерела нашого буття» (о. Джон Мейн OSB «Слово у тиші»). Навіть в цьому випадку ми, швидше за все, не дуже-то бажаємо зустрітися з такою глибиною реальності. Можливо, для початку, ми зможемо тільки наносити їй короткі візити, перш ніж скоріше повернутися на поверхню, щоб вдихнути повітря безпеки і комфорту. Але пустеля споглядання навчить нас, розкриє нашу здатність сприймати реальність, витримувати її вимоги.

 

Св. Калліст Катафігіот «Глави про споглядальне життя» 

Вінець усіх бажань — це єднання Бога з душею, що перевершує розум. […] Для споглядального розуму  звідусіль та у всьому Бог вкладає як би деякі промені. Тож споглядальний розум завжди має Бога прямо перед собою, а Бог є єдине понад усім світом. Розуму властиво ставати по діяльності подібним до того — це своєю богословною мовою доводить божественний Григорій, кажучи, що розум «побачив і відчув світлість Божу«. Бо, що розум побачив, то він і відчув, або навіть таким і став. Розум, як говорить Петро Дамаскін, приймає забарвлення відповідно до того, що він споглядає: «розум є безмежний образ невидимого Бога, хоча і обмежується тілом, як каже Великий Василій […] коли ж спроможеться бути у Бозі, що є понад образом і видом, тоді і сам буває вільний від образу і будь-якого виду».

Як, дивлячись на розділене і різноманітне, розум стає різноманітним та розділеним, так, зійшовши до споглядання того, що є понад світом та що є у простоті єдиним, він послідовно стає єдиним. Коли ж він досягає єдиного, то він бачить безпочаткове, нескінченне, вільне від образу та просте, бо таким є єдине. Внаслідок цього, звичайно, і сам він стає безначальним, нескінченним, вільним від образу і простим по діяльності.

 

Літургія Годин
(Прохання утрені Преображення Господнього)

Яви нам, Господи, сяйво Твого світла. Отче, безкінечно добрий, який преобразив свого улюб­леного Сина і явив самого себе у ясній хмарі, зроби так, щоб ми віддано слухали слова Христа. Боже, який наситив Твоїх обраних щедротами Твого дому і напоїв потоком Твоїх солодощів, дай нам знайти в Тілі Христовім джерело нашого життя. Боже, який вчинив, що з темряви засяяло світло, і ос­вітив наші серця, щоб ми могли споглядати Божу славу на обличчі Ісуса Христа, розпалюй в нас духа молитовного споглядання Твого улюбленого Сина. Боже, який покликав нас святим покликанням, згід­но зі своєю благодаттю, яка відкрилася через з’явлення Спасителя нашого Ісуса Христа, освіти людству через Євангеліє нетлінне життя. Отче, Ти так полюбив нас, що ми можемо зватися дітьми Божими і справді є ними, – зроби так, щоб ми уподібнились до Христа, який гряде у славі.

 

Євангелія від Матвія
(Мф 17: 1-9)

Коли минуло шість днів, Ісус взяв Петра, Якова та Іоана, брата його, і вивів їх на високу гору одних, і преобразив­ся перед ними: лице Його засяяло, як сонце, одежа ж Його стала білою, як світло. І ось явилися їм Мойсей та Ілля, які розмовляли з Ним. При цьому Петро сказав Ісусові: Господи! Добре нам тут бути; коли хочеш, зробимо тут три намети: Тобі один, Мойсеєві один, і один Іллі. Поки він говорив це, ясна хмара осінила їх, і ось голос з хмари говорить: Цей є Син Мій Улюблений, в Якому Моє благовоління; Його слухайте. І, почувши, ученики впали ниць і дуже полякались. Але Ісус підійшов, доторкнувся до них і сказав: встаньте і не бійтеся. Звівши ж очі свої, вони нікого не побачили, тільки одного Ісуса. І ко­ли вони сходили з гори, Ісус наказав їм: нікому не говоріть про це видіння, доки Син Людський не воскресне з мертвих.

break

.

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB

.