03.08.2017

(о. Лоренс Фрімен OSB | Мастер Екхарт | Юріс Рубеніс | Евангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

groups_readings_28072014b

 

о.Лоренс Фрімен OSB «Царство Боже»

Ісус каже, що Царство Боже подібне до людини, яка знайшла скарб, прихований на полі. Людина ховає його заново і потім, сповнившись чистої радості, йде і продає все, що має, і купує поле. Ісус також каже: «Подібне ще Царство Небесне до купця, що шукає добрих перел. Знайшовши одну дорогоцінну перлину, йде, продає все, що має, і купує її.» (Мт 13: 45-46). Що спільного у цих двох історіях? Я ставлю собі це питання через те, що Ісус не просто повторюється, Він дає різні точки зору на один і той же предмет – Царство Боже. Спільне в обох історіях – акцент на необхідності «відмови від усього, що ми маємо». Продати все, що маємо, з метою придбати одну дорогоцінну річ, яку навіть складно оцінити.

Ми знаходимо Царство всередині того життя, яке ми проживаємо. Коли ми воістину відкриті до сприйняття таємниці, прихованої в надрах життя як такого, немає ніякої потреби намагатися проживати це життя у якийсь особливий спосіб. Отже, людина йде і продає все, що має. Цей вчинок має відношення до першої із Заповідей блаженства, в якій Ісус говорить про те, що «блаженні вбогі духом, бо їхнє Царство Небесне» (Мт 5:3). Убогість духу – ключовий шлях пізнання Царства Божого. Часто слово «убогість» припускає якесь заперечення, момент неповноцінності. Однак, в даному випадку сенс інший. «Убогість духу», яку Ісус визначає як основне джерело щастя, пов’язана з відмовою від власництва, з готовністю залишити прив’язаності. […] Знайшовши ключ, нам слід продати все, що у нас є. Іншими словами, знайденому ключу має бути приділена вся наша увага. Основа Царства Божого укладена в подібному досвіді цілковитої відкритості, спонтанності, сприйнятливості та готовності зректися всього, що ми маємо, для того, щоб стати всім, чим ми здатні бути.

 

Майстер Екхарт «Про споглядання Бога і про блаженства»

Бог є Ніщо, казав Св. Діонісій. Під цим можна розуміти те, що в Св. Августина висловлене таким чином: Бог є все. Це значить; в Ньому немає нічого! А коли Діонісій каже, «Бог є Ніщо» — це значить: ніяких «речей» немає у Нього! Тому повинен дух піднятися над речами і усякою речовинністю, над усяким лицем та образом, навіть над сутністю й над подобою сутньості. Тоді проявиться у ньому повна дійсність блаженства, володіти якою дається істоті як розуму, що творить!

 

Юріс Рубеніс «365 казок на кожен день року. Шлях до Емаусу«

Де знаходиться рай? Рай знаходиться тут. Як до нього потрапити? Купи квиток, сядь у поїзд та їдь. Де можна придбати квиток? Квиток є в кожного — ти просто існуєш на світі.

 

Євангелія від Матвія
(Мф 13:44-46)

Царство Небесне подібне ще до захованого в полі скарбу, що людина, знайшовши, ховає його, і з радости з того йде, та й усе, що має, продає та купує те поле. Подібне ще Царство Небесне до того купця, що пошукує перел добрих, а як знайде одну дорогоцінну перлину, то йде, і все продає, що має, і купує її.

break

.

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB

.