19.07.2017

(о.Лоренс Фрімен OSB | митр. Калліст (Уер) | Св. Климент Олександрійський | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

groups_readings_13072014s

о.Лоренс Фрімен OSB «Внутрішнє світло»
(р. «Плуг»)

Належна практика медитації виводить нас поза межі власних уявлень. Це чиста молитва, і через неї ми входимо у реальність, на яку будь-які уявлення можуть лише вказувати.

«Ми безперервно повторюємо молитовну формулу, нашу мантру під час медитації та зберігаємо абсолютний спокій перед будь-якими перешкодами, що постають на шляху. Мантра повинна нагадувати плуг, що безперервно розорює сире поле нашої свідомості, плуг, який жодна перешкода або потрясіння не можуть збити з запланованого курсу» (о.Джон Мейн OSB «Слово у тиші») Ми невпинно закопуємо зерно глибоко в наше серце, кидаючи його на зорану землю. […] Ми невпинно оремо землю, вкидаємо зерно і дозволяємо йому впасти у мовчанні.  […] У невпинному повторенні молитовного слова містяться довіра й прихильність, що дозволяють не обертатися назад. Така вірність позбавляє нас необхідності перевіряти – що відбувається, чи впало зерно у потрібне нам місце? Віра, яку ми посідаємо, звертає наш погляд лише вперед: без захопленості минулим, власними досягненнями, без спроб аналізу того, що відбувалося минулого тижня або в дитинстві, відкидаючи самоусвідомлення у споглядальній вбогості. У вірності своєму щоденному поверненню ми об’єднуємо минуле й майбутнє у Христовому «зараз».

Де в усьому цьому Христос? Він скрізь. Він в основі самого нашого існування. Він у плузі. Він у зростанні зерна. Він у мовчанні. Він також і в неминучості тягаря, який ми приймаємо, в тягарі дисципліни, завдяки якій плуг знаходиться в наших руках. Він присутній у кожному аспекті життя, й наша медитація дозволяє нам пізнати Його не як ідею або символ, і навіть не як ідеал, а як особистість, присутню в усьому, чим ми є. Медитація відкриває вимір Його присутності, в якому ми також виявляємо самих себе, в усій своїй повноті. Зустріч з Ісусом – це покликання стати учнями. Ми зустрічаємо Його, шукаючи Його у вірі. Ми любимо Його, перш ніж Його побачимо. Це мовчання нашої віри, в якій ми самі приходимо до безмовності. Ця зустріч була б неможливою, якби ми були відокремлені від Нього. Вона відбувається лише силою реальності єдності Його в нас і нас у Ньому.

 

митр. Калліст (Уер) «Внутрішнє Царство»
(р. 5 «Єдність і множинність»)

Царство Небесне — всередині кожного з нас. Молитися — це просто увійти в це внутрішнє Царство нашого серця, і стояти там перед Богом, в усвідомленні того, що Бог невпинно перебуває у присутності; «Невпинно молитися» — значить робити це постійно. Хоча повнота слави цього Царства відкривається в цьому нинішньому віці лише небагатьом, ми усі можемо пізнати хоча б якусь частину його скарбів. Двері перед нами, а ключ в наших руках.

 

Св. Климент Олександрійський «Стромати»
(V, 17.1)

Усвідомлення того, що нічого не знаєш, — є першим уроком для того, хто вступає на шлях розуму. Усвідомлюючи своє незнання така людина починає шукати, шукаючи, знаходить вчителя, знайшовши, вірить йому та, вірячи, сподівається на вчителя. Перейнявшись надією, людина запалюється любов’ю і прагне оволодіти предметом своєї любові і уподібнитися йому. Саме такому методу вчив Сократ.

 

Євангеліє від Матвія
(Мф 13:1-9)

Того ж дня Ісус вийшов із дому, та й сів біля моря. І безліч народу зібралась до Нього, так що Він увійшов був до човна та й сів, а ввесь натовп стояв понад берегом. І багато навчав Він їх притчами, кажучи: Ось вийшов сіяч, щоб посіяти. І як сіяв він зерна, упали одні край дороги, і пташки налетіли, та їх повидзьобували. Другі ж упали на ґрунт кам’янистий, де не мали багато землі, і негайно посходили, бо земля неглибока була; а як сонце зійшло, то зів’яли, і коріння не мавши, посохли. А інші попадали в терен, і вигнався терен, і їх поглушив. Інші ж упали на добрую землю і зродили: одне в сто раз, друге в шістдесят, а те втридцятеро. Хто має вуха, щоб слухати, нехай слухає!

break

.

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB

.