14.06.2017

(о. Джон Мейн OSB | Раймон Паніккар | бл. Юліана Норіджська | Євангеліє від Йоана)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

groups_readings_14062017s

 

о. Джон Мейн OSB «Монастир без стін: духовні листи»
(Лист 12, 14)

Ось у чому диво християнського одкровення — поза Христом все роз’єднано і заплутано, але ми приходимо до простоти, знаходячи самих себе вкоріненими в єдності з Ним, з тим, хто є «мир наш» (Еф 2:14). На нашому шляху медитації ми досвідчуємо цей мир не як пасивну нерухомість, але як близькість до Витоку всього творіння, що поступово проявляється в нашому досвіді. […] Ми покликані до того, щоб переступаючи обмеженість самосвідомості, нескінченно досягати глибин в серці Трійці. На шляху цього покликання нас чекає відкриття того, що головний потік сил творіння протікає в наших серцях, і це сила і енергія любові. «Мир наш» цілком залежить від невичерпного джерела цієї сили у Христі. Але щоб знайти цей мир, нам необхідно мати глибоке знання себе, що йде навіть далі самопізнання.

Чим глибше ми занурюємося в подорож нашої віри, тим більше ми впізнаємо в цьому житті життя Бога. Це життя ми називаємо Святою Трійцею, вибухом тієї любові, що є Буттям Бога, Бога, який є правдивою основою всього сущого. Бог, який є просто любов’ю, шукає себе «за межею себе». Відповідно до динаміки божественного буття, Бог шукає того «іншого», якому зміг би віддати себе, в якого міг би вилитися, спустошуючисебе і залишаючи свою божественність. Для Ісуса всі ми і є той «інший». Він послав свого Духа, щоб Дух оселився в наших серцях. […] Ми можемо знати Бога тільки в Його самопізнанні, так само, як знаємо себе чи оточуючих тільки в Бозі. Можна це виразити словом «взаємини», але це буде дуже приблизне визначення. Взаємна присутність, самодарування — ось та сила любові Трійці, що долає відмінності, але не руйнує індивідуальність. Те ж і з нашими взаєминами з Богом в Ісусі – вони є чимось нескінченно вищим, ніж простий діалог двох самоізольованих «я». Так ми досягаємо єдиної свідомості, єдиної основи буття, яка є любов’ю.

.

Раймон Паніккар «Радикальна Трійця»
(фрамгенти з: «Трійця», «Досвід Бога», «Повнота людини») 

Трійця є кульмінацією істини, що пронизує всі сфери Буття і свідомості. В образі Трійці людина знаходить найбільш глибоке й універсальне бачення себе, Бога, Творіння, всього створеного. […] Вся Реальність має тринітарну структуру, де все найтіснішим чином взаємопов’язане. Не тільки Бог, Бог-Отець, Бог-Син і Святий Дух, перебуває у цьому фундаментальному взаємозв’язку, але таким же самим чином взаємопов’язані і Бог-Людина-Космос, і Небеса-Земля-Людина.

У тринітарному баченні божественна дійсність не винесена за межу світу, не відділена перепоною непереборного дуалізму, але охоплює все суще, приводячи його до космотеандрічної (що об’єднує Божий, людський та космічний виміри — прим. пер.) Реальності. […] Бог, Людина і Світ — не один, не два, і не три об’єкти. Скоріше це радикальна відносність, непорушна взаємопов’язаність між Джерелом, тим, що з нього походить та власним динамізмом цього; Отець, Син, Святий Дух; Божественне, Людське і Космічне. Ми можемо підійти до цього свідомо тільки шляхом заперечення дуалізму, не впадаючи в одиничність. Ніщо не є кінечним в Трійці, в Реальності. Трійця, що відкрилася в Христі, являє нам неподвійну єдність між божественним і людським.

 

бл. Юліана Норіджська «Одкровення Божественної Любові»

Все наше життя укладено в трьох речах: у першій — наше Буття, у другій — наше Зростання, у третій — наше Виповнення. Перша є нашою Природою, друга — Милосердям, третя — Благодаттю … Вища Могутність Трійці є наш Отець, і глибока Мудрість Трійці є наша Мати, і велика Любов Трійці є наш Господь.

Як є правдивим те, що Бог є наш Отець, так істинне і те, що Бог є наша Мати; і що явив себе Він у всіх її одкровеннях, і найбільше в солодких словах, які Він вимовляє: Я Той, Хто є: Я є Могутність і Благо Батьківства; Я є Мудрість Материнства; Я є Світло і Благодать всієї блаженної Любові; Я є Трійця, Я є Єдність; Я є найвище Благо всіх речей. Я є Той, Хто створив тебе для любові; Я є Той, Хто створив тебе для прагнення; Я є нескінченне втілення всіх справжніх бажань».

 

Євангеліє від Йоана
(Ін 3:16-18)

Бо так полюбив Бог світ, що віддав і Сина Свого Єдинородного, щоб усякий, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне. Бо не послав Бог Сина Свого в світ, щоб судити світ, а щоб світ спасся через Нього.  Хто вірує в Нього, не буде осуджений, а хто не вірує, вже осуджений, бо не увірував в ім’я Єдинородного Сина Божого.

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB