14.05.2017

(о.Лоренс Фрімен OSB | о.Ян Береза OSB | бл. Іоанн Рюйсбрук | Євангеліє від Іоанна)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

groups_readings_14052017s

о.Лоренс Фрімен OSB «Внутрішнє паломництво»
(Конференція «Meditatio-2013», 1 частина семінару)

Також недуальність Євангелія виражається в тому, як описуються відносини Ісуса з Його Небесним Отцем. Ісус ніколи не робив себе буквальним об’єктом поклоніння. Він говорив про себе, як про Шлях, Світло, Хліб, але не як про остаточний об’єкт, якому слід вклонятися. Ісус нас вчить, й тому ми знаходимося у взаєминах з Ним, як з Учителем («один вам Учитель, а ви всі брати», Мт 23:8). Ця модель відносин є основою для всього монастичного досвіду. […] У Євангелії від Іоанна, де Ісус звертається до нас на найбільш глибокому містичному рівні, про Нього говориться щось набагато більш важливе: «Я і Отець — одно» (Ін 10:30). Додатково до цього Ісус говорить: «Отець Мій більший за Мене» (Ів 14:28). Такою є друга важлива ілюстрація недуальності Євангелія. Недуальність Христа стає тим грандіозним досвідом, який проявився у Воскресінні.

Ми не зможемо дотримуватися високих євангельських моральних принципів без практики споглядального виміру Євангелія. Ми не зможемо пізнати любов, яка не відає меж та кордонів, про яку нам говорить Ісус; не зможемо любити так, як любить наш Отець Небесний (Мф 5:48), якщо не відкриємо наше серце глибинам Царства Божого, яке є всередині нас (Лк 17:21). Ісус не тільки дає нам своє вчення, але і показує в Євангеліях, як Сам проживає його, втілює його. Пізнати Ісуса означає пізнати Царство. Перебуваючи в спілкуванні з Ним, ви входите у недвоїстий досвід Царства. […] Його вчення — це вчення про споглядання. І сам Ісус — наш Вчитель споглядання. Його досвід Отця, Його взаємини з Отцем виростають з глибин цього споглядання. Він запрошує нас усіх приєднатися до цього ж самого досвіду. Коли ми, християни, думаємо про молитву, ми повинні думати не про свою власну молитву, що є обмеженою нашими егоїстичними цілями. Більшою мірою нам слід зосередитися на Його молитві. Наша молитва є шляхом в Його молитву.

 

о.Ян Береза OSB «Медитація з отцем Серафімом Святогорцем» 

Коли молишся, будь подібний  до Авраама,
що приносить свого сина у жертву
В знак готовності пожертвувати всім.
Також і ти будь готовий все залишити,
і твою порожнечу заповнить присутність Бога.

Коли молишся, знай — сам Ісус
підносить молитву в тобі свому Отцю в Дусі.
Полум’я любові Його підносить тебе.
Будь як річка, води якої — для кожного,
Прийде час, і станеш любов’ю.

 

бл. Іоанн Рюйсбрук «Вбрання духовного шлюбу»

Коли людина, завдяки любові та благому наміру, підноситься в усіх своїх справах і у всьому своєму житті до честі і слави Бога та шукає, вище за все, спокою у Бозі, вона буде чекати в смиренні та в терпінні, у зреченні від себе і в надії на нові багатства та нові дари, і завжди буде вільною від турботи щодо того, чи згодиться Бог дати їй дари або відмовити в них. Так готують себе до прийняття внутрішнього життя бажань, і коли людина готова, в цю готовність буде влита благородна рідина. Немає судини більш благородної, ніж любляча душа, ні напою більш необхідного, ніж благодать Бога.

З цієї єдності, в якій дух без жодного посередництва з’єднаний з Богом, закінчуються благодать та усі дари. Про цю саму єдність, де дух спочиває понад себе, у Бозі, Христос, вічна істина, говорить: «Дивіться, молодий йде, виходьте на зустріч Йому». Ісус Христос, який є світло вічної істини, каже: «Дивіться». Бо це у Ньому ми отримуємо здатність бачити, бо Він є світло Отця, і без Нього немає світла ні на небі, ні на землі. […] Благодать, божественні дари і вплив на нас Бога приходять зсередини, в єдності нашого духу, а не ззовні, в примарних видіннях чуттєвих образів.

.

Євангеліє від Йоана
(Йн 14:1-12)

Того часу Ісус сказав своїм учням: «Хай не тривожиться ваше сер­це: віруєте в Бога і в Мене вір­те. В домі Мого Отця багато осель. Якби так не було, то чи Я сказав би вам, що йду приготувати вам міс­це? І коли піду та приготую вам міс­це, то Я знову прийду і візьму вас до себе, щоби де Я, там і ви були. А куди Я йду, ви дорогу знаєте». Каже Йому Тома: «Господи, ми не знаємо, куди Ти йдеш. Тож як мо­жемо знати дорогу?» Ісус говорить йому: «Я є дорога, і правда, і життя! Ніхто не при­ходить до Отця, якщо не через Ме­не. Якби ви Мене знали, то знали б і Мого Отця. Відтепер знаєте Його і бачили Його!» Каже Йому Филип: «Господи, по­кажи нам Отця, – і цього нам вис­тачить». Говорить йому Ісус: «Стільки ча­су Я з вами, і ти не знаєш Мене, Фи­ли­пе? Хто Мене бачив, той і Отця ба­чив. Як же ти говориш: “Покажи нам Отця?” Хіба ти не віриш, що Я є в Отці, й Отець є в Мені? Слова, які Я кажу вам, не від себе кажу. Отець, який у Мені перебуває, – Він і творить діла свої. Вірте Мені, що Я в Отці, а Отець у Мені. Якщо ж ні, то через самі діла вірте. Воістину, воістину кажу вам, що той, хто вірить у Мене, діла, які Я роблю, робитиме і він – навіть більші від них чинитиме, бо Я іду до Отця.

 

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB