28.12.2016

(о.Джон Мейн OSB | о. П’єр Тейяр де Шарден SJ | Св. Григорій Богослов | Євангеліє від Іоана)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

groups_readings_28122016s

о.Джон Мейн OSB «Монастир без стін: духовні листи»
(10, 18 грудня, 1979 р.)

Різдво відкриває наші серця для присутності Христа. Воно, пробуджуючи нас до свого миру, відкриває нам велич таких якостей, як чистота і надія, і наповнює упевненістю в тому, що минуле пішло. Новий час, який є воістину новим творінням, почався, і пошук його в глибинах нашого серця повинен стати нашою відправною точкою в пошуку його всюди.

Отже, наш шлях — це шлях, що веде в глибини наших власних сердець. І, так як всі ми запрошені увійти в наш внутрішній храм і отримати властиву йому новизну життя, ми повинні розпізнати час, той момент, коли потрібно відкинути все, що заважає нам охопити таємницю нашого власного буття і увійти в повноту життя, яку ми отримали, як чистий дар у вічному акті творіння Отця.

Важливість вчення про Втілення полягає в тому, що таємниця Бога, що є прихованою в Його вічній творчості не тільки наближається до нас, але і в повному сенсі слова об’єднується з нами. У нас більше немає потреби дивитися з боку на таємницю, що оселилася в нашому тілесному серці. Тепер ми знаємо, що наше пробудження до Його реальності є невідворотною можливістю для кожного з нас — адже наше пробудження і стає втіленням цієї зустрічі. Радість Різдва походить з того, що це пробудження не є результатом наших власних зусиль. Ми більше не перебуваємо в ізоляції залежності від наших вичерпних ресурсів. Нас веде не сила нашої мудрості, але Його любов, що показує нам світло вищої реальності в наших серцях. Смирення немовляти Ісуса — наш провідник і вчитель. В Його Світлі ми бачимо Світло. В Його Любові ми отримуємо Любов. В Його Істині ми знаходимо Істинність.

Різдво є сповненим дива і надії для кожного з нас, ким і де ми б не були. Це новий світанок для всього людства, що починається зі слабкого, але явного сяйва, чиє світло неухильно перетворює небо і землю і зростає в своїй красі до настання повноти дня.

 

о. П’єр Тейяр де Шарден SJ «Божественне середовище»
(р.1 «Обоження активності») 

Завдяки Втіленню Слова, вся наша душа є присвяченою Христу, який став її осередком. […] У кожній окремій душі Бог любить і рятує цілком весь світ, який переломлюється в ній особливим чином, властивим тільки їй одній. Однак це переломлення, цей синтез не даються нам в готовому, завершеному вигляді з першим проблиском свідомості. Своєю діяльністю ми повинні майстерно поєднати всюди розсіяні елементи.

Якщо вірно те, що згідно з нашою вірою душі так тісно включені в Христа і в Бога, якщо вірно те, що, виходячи з найзагальніших висновків психологічного аналізу, все відчутне є так реально включеним в найдуховніші рівні наших душ, — то ми змушені визнати єдність того процесу, який на всіх рівнях надає руху і направляє всі елементи Всесвіту. І ми починаємо більш чітко розрізняти, як над нашим внутрішнім світом сходить велике сонце Христа-Царя, Христа «аmiсtus Мundo» («покрив світу»), Вселенського Христа. Мало-помалу, від віхи до віхи все просувається до єднання у вищому Центрі, «in quо оmniа соnstant» («в Кому все міститься»). Сила Втіленого Слова поширюється на матерію, спускається в найтемніші глибини нижчих сил. І Втілення буде завершеним лише тоді, коли укладена в кожному предметі частка обраної матерії — одухотворена спочатку в наших душах, а потім разом з нашими душами у Христі — приєднається до кінцевого Центру її сповнення. […] Можливо, нам здається, що Творіння вже давно є завершеним. Але це омана. Воно триває з новою силою, особливо в найбільш високих сферах світу. «Omnis creatura adhuc ingemiscit et parturit» («Все створіння разом зідхає й разом мучиться аж досі» Рим 8:22). Завдяки зв’язку матерія-душа-Христос, ми […] сприяємо творенню Плероми, повноти, тобто завершенню світу у Христі.

 

Св. Григорій Богослов «Слово на Різдво Спасителя»  

Саме Боже Слово, Предвічне, невидиме, незбагненне, безтілесне, початок від початку, світло від світла, джерело життя і безсмертя, відбиток первісної Краси, образ незмінний, визначення і слово Отця, приходить до Свого образу, носить плоть заради плоті, з’єднується з розумною душею заради моєї душі, очищуючи подібне подібним; стає людиною у всьому, крім гріха. […] Сущий починає буття; Нестворений твориться; Неосяжний осягається через розумну душу, що поєднує Божество та плоть; Багатий убожіє — убожіє до плоті моєї, щоб мені збагатитися Його Божеством; Сповнений виснажується — виснажується ненадовго в славі Своїй, щоб мені стати причасником повноти Його.

 

Євангеліє від Іоана
(Ін 1:1-18)

Споконвіку було Слово, і Слово було у Бога, і Слово було Бог. Воно було споконвіку в Бога. Все через Нього сталось, і без Нього ніщо не сталося, що сталося. У Ньому було життя, і життя було світлом людям. І світло в темряві світить, і темрява не огорнула його. Був чоловік, посланий від Бога; ім’я йому Іоан. Він прийшов для свідчення, щоб свідчити про Світло, щоб усі увірували через нього. Він не був світлом, але був посланий, щоб свідчити про Світло. Було Світло істинне, що освітлює кожну людину, яка приходить у світ. У світі був, і світ через Нього постав, і світ Його не пізнав. До своїх прийшов, і свої Його не прийняли. А тим, які прийняли Його, що вірують в ім’я Його, дав силу дітьми Божими бути, які не від крови, не від похоті плотської, не від хотіння чоловічого, а від Бога народилися. І Слово стало плоттю, і вселилося між нами, повне благодаті й істини; і ми бачили славу Його, славу, як Єдинородного від Отця. Іоан свідчить про Нього і голосно каже: це Той, про Кого я говорив; Той, Хто йде за мною, став попереду мене, бо раніше від мене був. І від повноти Його ми всі прийняли і благодать на благодать, бо закон був даний через Мойсея; а благодать і істина через Ісуса Христа сталися. Бога ніхто не бачив ніколи; Єдинородний Син, Який у лоні Отця, Він явив.

.

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

Мозаїка: Shannon M. Conley

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB