05.06.2016

(о. Джон Мейн OSB | о. Беда Грифітс OSB Cam | св. Ігнатій і Калліст Ксанфопули | Евангеліє від Іоана)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

groups_readings_05062016s

 

о. Джон Мейн OSB «Монастир без стін: духовні листи»
(«Шлях бачення», квітень 1982 р.)

Нам необхідно очистити наше бачення, щоб ми були здатні розпізнати те, на що є   зверненим наш погляд. Побачити те, що є невидимим, – це новий вимір нашої віри. Без нього ми не зможемо побачити та впізнати Воскреслого Христа у глибинах творіння, яке Він пронизує. Щоб віднайти силу цього бачення та сприйняти те, що насправді є, нам необхідна мудрість, яка веде скрізь зовнішню сторону реальності. Для цього зовсім не треба відкидати буденність чи шукати якусь езотеричну духовність. Шлях за межі зовнішньої сторони речей це скоріше перевідкриття Божого зв`язку між формою та суттю, між тимчасовим та вічним.

Ми маємо шукати більш глибокого виміру буття, що відкривається тоді, коли ми дійсно прагнемо бачити та коли ми смиренно, разом з Євангельским сліпим, звертаємося до Бога: «Учителю, нехай я прозрю». Тільки коли ми дійсно починаємо роздивлятися, ми усвідомлюємо, наскільки наша віра та бачення потребують очищення. Ніхто не може побачити Бога власними очима та залишится жити далі таким, яким і був. Чим більше ми бачимо Бога, тим меньшу владу має наша самосвідомість та его. Бачити Бога означає поглинатися Богом, бачити вже не власними очима, а очима Бога. Таким є чутливість, самовідданість та тендітність духовного очищення, що веде до впізнавання та бачення Воскреслого Христа.

 

о. Беда Грифітс OSB Cam «Священна таємниця»  

Гріхопадіння є випадання з Основи, з Центру свободи і безсмертя, і підпорядкування почуттів цьому матеріальному світові… Тут ми бачимо усі речі розділеними в просторі і часі, вони змінюються щомиті, але там все є присутнім в абсолютній простоті «неподвійного» буття. Тут все є множинність і мінливість, але там все є одним цілим у вічному спокої. Лише нашій свідомості, яка є обмеженою почуттями, всі ці предмети видаються різними і розділеними, мінливими та тимчасовими; коли ми подолаємо цю свідомість, піднімемося над почуттями і розумом, ми побачимо речі такими, якими їх бачить Бог. Бо Бог бачить все творіння, в усій його протяжності в просторі і часі, простим баченням Свого нескінченного і вічного буття. Для Нього світ існує в безчасовому «зараз» і в точці за межами усього простору. У цьому згодні Св. Фома Аквінський і Шрі Шанкарачарья. У Бога, в абсолютній Суті, немає ніяких розділень і поєднань. «Неподвійний», Він бачить і пізнає всі речі в Собі такими, якими вони існують у вічності, в єдності з Ним. Кожна річ і кожна особистість вічно існує в Бозі як Бог *.

* «Бог має подобу з усіма речами згідно Своїй сутності; отже, ідея в Бозі суть те саме, що і Його сутність.» Св. Фома Аквінський, «Сума теології», I.XV.I ad.3.

 

св. Ігнатій і Калліст Ксанфопули «Настанови тим, що перебувають в безмовності«
(Добротолюбіє т. 5) 

Великий подвиг і багато часу потрібно провести у молитві, щоб знайти незворушний стан розуму — це ніби друге внутрішнє сердечне небо, де мешкає Христос, як каже Апостол: «Хіба ви не знаєте самих себе, що Ісус Христос у вас?» (2 Кор 13: 5). Якщо хто прагне побачити в цьому стані розум свій, то нехай утримує себе від всіх думок, і тоді його розум побачить себе подібним небесному сапфіру.

 

Євангелія від Іоана
(Ін 9:1, 6-9, 13-17, 34-38) 

А коли Ісус проходив, побачив чоловіка, що сліпим був з народження. Він сплюнув на землю, і з слини грязиво зробив, і очі сліпому помазав грязивом, і до нього промовив: Піди, умийся в ставку Сілоам. Тож пішов той і вмився, і вернувся видющим… А сусіди та ті, що бачили перше його, як був він сліпий, говорили: Чи ж не той це, що сидів та просив? Говорили одні, що це він, а інші казали: Ні, подібний до нього. А він відказав: Це я! Ведуть тоді до фарисеїв того, що був перше незрячий. А була то субота, як грязиво Ісус учинив і відкрив йому очі. І знов запитали його й фарисеї, як видющим він став. А він розповів їм: Грязиво поклав Він на очі мені, а я вмився, та й бачу. Тоді деякі з фарисеїв казали: Не від Бога Оцей Чоловік, бо суботи не держить. А інші казали: Як же чуда такі може грішна людина чинити? І незгода між ними була. Тому знову говорять сліпому: Що ти кажеш про Нього, коли очі відкрив Він тобі? А той відказав: Він Пророк! Вони відповіли та й сказали йому: Ти ввесь у гріхах народився, і чи тобі нас учити? І геть його вигнали. Дізнався Ісус, що вони того вигнали геть, і, знайшовши його, запитав: Чи віруєш ти в Сина Божого? Відповів той, говорячи: Хто ж то, Пане, Такий, щоб я вірував у Нього? Промовив до нього Ісус: І ти бачив Його, і Той, Хто говорить з тобою то Він!… А він відказав: Я вірую, Господи! І вклонився Йому.

break

 

 

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!