08.05.2017

(о.Джон Мейн OSB | о. Лоренс Фрімен OSB | Св. Григорій Синаїт | Євангеліє від Йоана)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

groups_readings_18042016s

о.Джон Мейн OSB «Жага глибини і сенсу»
(3. « Богослов’я молитви»)

Ми покликані увійти в життя Бога за допомогою Ісуса, за допомогою Його Духа, що мешкає в наших серцях. В медитації ми йдемо до цього не шляхом інтелектуального аналізу або умоглядних роздумів про Бога Отця або Ісуса, а шляхом перебування у безмовності і спокої, відкриваючи свої серця Його любові, дотримуючись при цьому певного ритму нашої щоденної медитативної практики.

Ісус, володіючи людською природою і людською свідомістю, є нашим шляхом до Отця; бо свою людську свідомість ми можемо відкрити Його свідомості. В тому й диво і досконалість християнського одкровення, що Ісус є Шлях, і Шлях єдиний. Він є наш Відкупитель, все і всіх освячує, бо Його свідомість сповна відкрита Отцеві в любові. Коли в своїй безмовній молитві, в зосередженні медитації ми відкриваємо Йому нашу людську свідомість, ми йдемо ще далі — до Отця. Ми проникаємо туди силою Його любові, в якій Він долає сам себе.

 

о. Лоренс Фрімен OSB «Споглядальне серце Євангелія» 
(Конференція «MEDITATIO 2009 Вроцлав», Питання та відповіді) 

Єдиний гуру для християнина – це Ісус. Ісус обіцяв нам, що Він і надалі залишиться з нами і буде вчити нас Духом Святим, до кінця часів. Тому християни не шукають зовнішнього гуру. Наш гуру – це Внутрішній Вчитель (лат. Magister Internus, згідно з думкою св. Августина). Він знає тебе дуже добре. Він знає тебе краще, ніж ти сам знаєш себе. Він знає, що тобі потрібно. Все, що тобі необхідно, Він дасть тобі. Залежно від того, що тобі необхідно в даний момент, Він буде проявлятися в різних людях, у різних формах. Безумовно, найбільшою благодаттю в моєму житті було те, що моїм учителем був о. Джон Мейн. Але він ніколи не вказував на себе самого. Він завжди вказував зовсім в іншу сторону. Але саме завдяки о. Джону я зміг краще зрозуміти Ісуса. Існують моменти, коли ми можемо мати потребу у «видимому» вчителеві. Можливо, такий вчитель зможе бути з нами тільки короткий час, і дуже скоро він зникне знову в Дусі Святому, і знову перестане бути видимим.

Ми отримуємо від Бога рівно те, що нам необхідно. Найбільш поширеним проявом Ісуса в нашому житті є спільнота – духовна близькість, яку ми відкриваємо між нами та іншими паломниками на духовному шляху. Але не слід занадто романтизувати спільноту. У спільноті можуть відбуватися конфлікти. Нашим завданням є подолання цих конфліктів з любов’ю. Є багато людей, для яких життя у спільноті є дуже складним. Я розмовляв з молодими людьми, які почали спільний рік життя в медитативній спільноті нашого лондонського центру. Вони переживали деякі серйозні конфлікти. Але мене здивувало, яким було їх рішення — незважаючи на це, продовжувати жити разом ще один рік. Одна з цих молодих жінок дуже гарно про це висловилася. Вона сказала: «Легше жити одному, але я дуже просунулася в процесі самопізнання завдяки спільноті». Потрібно пам’ятати те, про що казали пустельники відносно пізнання самих себе. Вони говорили, що складніше дійти до знання самих себе, ніж володіти силою здійснення чудес. Існують різні форми спільнот, і не всі з них так вже переповнені емоціями. Але думаю, що, медитуючи у спільноті, розділяючи один з одним життя та роботу, ми можемо багато чому навчитися, навчаючись у нашого вчителя Христа. Спільнота зменшує надмірний індивідуалізм нашої духовної практики і пов’язаний з ним егоїзм. Натомість встановлюється певний особистісний вимір цього досвіду. Особистість завжди залишається кимось, хто перебуває у взаємовідносинах, а наше его – це завжди щось відокремлене. Саме тому будь-яке страждання має своє джерело в его. Але цей досвід зв’язків, взаємин з іншими, є по суті проявом нашої зв’язку з Богом, втіленого в Ісусі.

 

Св. Григорій Синаїт «Співбесіди»
(Філокалія, т. 5) 

Як чуттєве око дивиться на літери, і з букв сприймає чуттєве розуміння: так і розум, коли очиститься і прийде у первинну гідність, сприймає Бога, і від Нього отримує божественне розуміння. Замість книги має він Духа, замість тростини (пера) — думку і мову («язик мій», говорить Псалом, «тростина»; Пс 44:2), замість чорнила — світло. Занурюючи думку в світло і світлом її роблячи, накреслює він Духом словеса в чистих серцях тих, хто слухає. Тоді пізнає він сказане, що вірні навчені будуть Богом і що Бог навчає людину розуму (Ін 6:45; Пс 93:10).

.

Євангеліє від Йоана
(Йн 10:1-10)

Поправді, поправді кажу вам: Хто не входить дверима в кошару, але перелазить деінде, той злодій і розбійник. А хто входить дверима, той вівцям пастух. Воротар відчиняє йому, і його голосу слухають вівці; і свої вівці він кличе по йменню, і випроваджує їх. А як вижене всі свої вівці, він іде перед ними, і вівці слідом за ним ідуть, бо знають голос його. За чужим же не підуть вони, а будуть утікати від нього, бо не знають вони чужого голосу. Оцю притчу повів їм Ісус, але не зрозуміли вони, про що їм говорив. І знову промовив Ісус: Поправді, поправді кажу вам, що Я двері вівцям. Усі, скільки їх перше Мене приходило, то злодії й розбійники, але вівці не слухали їх. Я двері: коли через Мене хто ввійде, спасеться, і той ввійде та вийде, і пасовисько знайде. Злодій тільки на те закрадається, щоб красти й убивати та нищити. Я прийшов, щоб ви мали життя, і подостатком щоб мали.

 

break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!

Підпишіться на розсилку щотижневих читаннь

* «Мандала Доброго Пастиря»
Сучасний християнський живопис Південної Індії (Джоті Сахі)

Компіляція читаннь:  Альберт Захаров Obl OSB