16.12.2015

(о.Джон Мейн OSB | Томас Мертон OCSO | Літургія Годин | Євангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

groups_readings_16122015s

о.Джон Мейн OSB «Монастир без стін: духовні листи»
(л. «Океани Бога», грудень 1982 р.)

Ще однією ознакою того, що рамки нашого бачення реальності розширюються, є той момент, коли наш погляд проникає за межі звичайної поверхні речей, досягаючи їх глибини і сутності. Ми торкаємося не тільки до глибини і суті самих себе, але і тієї єдності, частиною якого ми є. Це шлях того істинного самопізнання, яке ніколи не розходиться з істинним смиренням. Медитація веде нас до цього дорогоцінного способу пізнання, дозволяючи переступити через звичайну об’єктивність сприйняття — в якій ми лише спостерігаємо з боку за таємницею Бога, є її спостерігачами — дозволяючи в цю таємницю вступити. Це знання стає мудрістю, як тільки ми вступаємо в хмару таємниці, пізнаючи вже не за допомогою аналізу і понять, але беручи участь у житті і дусі Христа.

Отже, на шляху медитації ми пізнаємо те, що не може бути пізнане ніяк інакше, і що залишається непізнаним до тих пір, поки ми не станемо істинними паломниками духу. Крокування цим шляхом є фундаментальним покликанням християнського життя, яке повинно бути прожитим на граничних глибинах, а не на мілководді. Саме тому християнське учнівство є остаточним виконанням людського буття. У перспективі цього буття людина завжди прагне до якоїсь завершальної дії, до чогось, що вимагало б докладання всіх наших зусиль, що зосередило і об’єднало б всі рівні нашого єства. Поки ми не знайдемо такої справи, не будемо мати спокою, і до тих пір нами керуватимуть розсіяність, затьмарення і бажання, що видають себе за реальність, до якої нас може привести тільки така всеоб’єднуюча праця.

У своїй істинній людяності ми знаємо, що ця справа – це любов. Тільки живучи в любові, проживаючи своє життя із любові, ми зустрічаємо цю чудову гармонію і об’єднання всього, що в нас є — це і є повнота людяності. Цей людський стан завжди має практичний характер, далекий в реальності від ідилічних образів: я маю на увазі, що людяність складається із слабкостей і недосконалостей, особистих або загальних. Бог, у своєму Втіленні увійшовши у цей людський стан, поглинає всі ці недоліки і промахи таким чином, що вони більше не можуть ізолювати нас від повноти любові. Святий — це не супермен, святий — це повною мірою людина.

 

Томас Мертон OCSO «Зерна споглядання» 

Бог у Христі «виснажив» Себе, тому й «святими» стають, тільки зробившись чимось, чого ніхто не розуміє, чимось таємничим, сокровенним, суперечливим. Бог став людиною і жив серед грішників. […] Якщо хочете знайти шлях до святості, відмовтеся від свого шляху і від своєї мудрості. Виснажите себе, як виснажив Себе Бог. Відречіться від себе, перетворіться на «ніщо» і почніть жити не в собі, а в Ньому. Живіть силою і світлом, яких нібито немає. Живіть порожнечею, яка по-справжньому порожня, але в будь-який момент може вас підтримати. […] Посилаючи в нас Свою Любов, Самого Себе, Бог діє і любить в нас і в усьому, що ми робимо. Він перетворює нас і дарує нам самих себе. Загубившись в Ньому, ми знаходимо своє справжнє «я». Це і буде святість.

 

Літургія Годин
(Прохання III тижня Адвенту) 

Нехай прийде Твоє Царство, Господи. Господи, приготуй в наших серцях шлях Твоєму Слову, нехай відкриється в нас Його слава. Упокор гори нашої гордині, і збудуй долини нашої немочі. Зруйнуй стіну ненависті, що розділяє народи, і вирівняй перед людьми шляхи миру.

 

Євангеліє від Матвія
(Мт 21: 28-32)

А як вам здається? В одного чоловіка було два сини; і він, піді­йшовши до першого, сказав: сину, піди сьогодні попрацюй у вино­граднику моєму. Але той сказав у відповідь: не хочу. Але згодом, роз­каявшись, пішов. І, підійшов­ши до другого, він сказав те саме. Цей сказав у від­повідь: іду, госпо­дарю, – та не пішов. Котрий з цих двох виконав волю батька? Кажуть Йому: перший. Ісус говорить їм: істинно кажу вам, що ми­тарі і блудниці поперед вас йдуть у Царство Боже. Бо прийшов до вас Іоан Хреститель дорогою праведности, і ви не повірили йому, а митарі та блудниці повірили йому; ви ж, і бачивши це, не розкаялися і потім, щоб повірити йому.

 

break

 

 

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!