26.01.2015

(о.Лоренс Фрімен OSB | о.Беда Гриффітс OSB | Св. Калліст Катафігіот  | Євангеліє від Марка)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB

10660079_312031948969801_7562045047946668879_n

 

о. Лоренс Фрімен OSB «Внутрішнє світло»

Євангеліє закликає нас змінитися, звернувшись до того Єдиного, чий поклик ми чуємо. Йдеться про «навернення» у буквальному сенсі: ми відвертаємося від наших надій і страхів, від минулого і майбутнього, і в результаті, від нашої власної самосвідомості. Це покликання сходить з самих основ нашого буття і управляє ним. У Євангелії з усією можливою простотою і суворістю воно називається покликанням померти. Навернення веде нас до духовного розвитку, в якому ми вмираємо для нашого его. Ми вмираємо, входячи в смерть разом з вмираючим Ісусом, щоб об’єднатися з Ним у Його Воскресінні. Постійне навернення і є дисципліною розвитку, яку ми втілюємо в щоденній медитації.

 

о. Беда Гриффітс OSB «Воскресіння»
(Проповідь у Великодній тиждень, Саччідананда Ашрам, 1988 р.)

Все людство являє собою одне тіло, і це тіло Людини впадає в гріх і розділяється, дезінтегрується, але Христос у Воскресінні знову об’єднує все людство. Це не тільки воскресіння однієї, індивідуальної особистості з мертвих; Ісус у своєму Воскресінні воскрешає разом з собою людство. Це ідея єдності в живому організмі, в цілому, що складається з безлічі частин, єдиних в одному тілі. […]

Ісус збирає людство в єдине ціле – в собі самому. Він возз’єднує людство в Бозі і в єдності творіння. Все людство повертається до Бога у Христі. Це і є — мета Євангелія. Ми повинні побачити космічного Христа, зрозуміти, що в Ньому втілено покликання всього творіння. Поки ми цього не відкриємо, наша релігія буде зберігати доволі вузькі рамки. Поки християни — лише невелика група людей в цьому світі, але вони — спокутування всього людства і всього творіння. Таким є істинний сенс Євангелія.

 

Св. Калліст Катафігіот «Глави про споглядальне життя» 

Всякий рух будь-якої тварі і, звичайно, самого розуму має на увазі і дійсно посилено прагне до нерухомого та спокійного стану. Перехід в стояння і спокій в собі є кінцева мета і рівним чином заспокоєння для всієї тварі. Але, звичайно, розум, як одне з створінь, перебуваючи в русі, не може досягти нерухомого і спокійного стояння серед створених речей. […] Так де ж розум може скористатися своєю власною властивістю – зупинитися серед руху і таким чином увійти в спокої і мир, у непорушне почуття відпочинку, якщо він не досягне нествореного і необмеженого? Це ж — є Бог, істинно єдиний поза всім світом. Отже, Його, єдиного і необмеженого, повинен за допомогою руху досягати розум, що знайшов свій природний спокій. Бо там стояння в Дусі і гостинний відпочинок, нескінченна межа всього, і рух, зосереджуючись на Том єдиному, не припиняється ніяким чином ні для якого розуму, який досяг безмежного, нескінченного, необмеженого, вільного від образу та неуявимого, абсолютно простого: бо таким є Той, Кого назвають Єдиним, тобто Бог.

 

Євангеліє від Марка
(
Мк 1:14-20)

А коли Іван виданий був, то прийшов Ісус до Галілеї, і проповідував Божу Євангелію, і говорив: Збулися часи, і Боже Царство наблизилось. Покайтеся, і віруйте в Євангелію! А коли Він проходив біля Галілейського моря, то побачив Симона та Андрія, брата Симонового, що невода в море закидали, бо рибалки були. І сказав їм Ісус: Ідіть услід за Мною, і зроблю, що станете ви ловцями людей. І зараз вони свого невода кинули, та й пішли вслід за Ним. А коли недалеко прийшов, то побачив Він Якова Зеведеєвого та брата його Івана, що й вони в човні невода лагодили. І зараз покликав Він їх. І вони залишили батька свого Зеведея в човні з робітниками, і пішли вслід за Ним.

  break

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!