25.08.2014

(о.Лоренс Фрімен OSB | Майстер Екхарт | Ориген | Евангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

DSCN4681

о.Лоренс Фрімен OSB “Ісус – Внутрішній Учитель”

“А ви за кого Мене маєте?” Протягом усього Євангелія Ісус звертається до нас за допомогою безмовності та тиші: це довербальне мовчання новонародженої дитини; це Його погляд, що проникає в душі людей і який звільняє їх від страху і невігластва; це тиша у відповідь на питання Пилата, що демонструє небажання Ісуса втягуватися в словесну гру заради порятунку життя; і нарешті це поствербальна безмовність Розп’яття. Також і в будь-яких проявах нашого сьогоднішнього життя, звернених до Євангелія ми зустрічаємо Його безмовність в думках, словах, діях і молитві в Дусі істини, – у всьому тому, що Він послав на допомогу людству.

Ми безмовні, коли звертаємо увагу, а звернути її здатні тоді, коли вільні від «Я»-думки, від саморефлексії, коли не думаємо про себе, як про спостерігача. Така увага є самою суттю молитви. Кожен раз перебуваючи в подібному стані ми перебуваємо в молитві, де б ми не були – в церкві чи супермаркеті, у власній спальні або на робочому засіданні, переживаючи любов до кого-небудь або заробляючи гроші. Той вимір нашого буття, до якого Ісус звертається своїм питанням невпинно перебуває в цьому стані уваги. Молячись, ми повертаємося до молитви, слухаючи ми повертаємося до безмовності та тиші.

Всі образи є відгомонами якоїсь справжньої реальності. Оригінал – це завжди безмовна присутність, що очищає й насичує кожного, хто з нею зустрічається. І зустріч справжнього Ісуса означає щось більше ніж зустріч з пам`яткою про історичного Ісуса. Істинний Ісус може бути зустрінутий тоді, коли ми дозволяємо незліченним образам релігійного або культурного характеру, накопиченим нами, хоча б на мить затихнути. Читання Євангелія в ясності розуму і праця безмовності, яку ми виконуємо під час медитації готують нас до цього.

 

Мастер Екхарт “Про розум та мовчання його” 

“Ніхто, – так каже апостол Павло, – не може говорити інакше: Господи Ісусе Христе! Як тільки в Дусі Святому”. Головне: Не бери нічого! Залиш себе абсолютно і зостав Богу діяти в тобі і за тебе, як Він хоче: Його – ця справа, Його – це Слово, Його – це народження і все інше, що тільки є у тобі – Його! Бо віддав ти себе самого і покинув себе, і всі душевні сили свої і дії їх і все, чим володіла твоя істота. Бог повинен увійти в твої сили цілком, від того, що ти позбавив себе всього свого, від того, що ти спустошив себе – як написано: “Голос волає в пустелі”. Дай волати в собі цьому вічному Голосу, скільки завгодно Йому, і будь для себе самого і для будь-якої речі – пустелею!

 

Ориген “Тлумачення на Євангеліє від Матвія” 

Якщо, подібно Петру, ми говоримо слова, якими Симон Петро відповів Христу: «Ти – Христос, Син Бога Живого», – не тому, що плоть і кров відкрили це нам, але тому, що світло Отця небесного засяяло в наших серцях, то і ми стаємо тим же, чим був Петро. Він (Отець) дає нам одкровення, яке зводить на небеса тих, хто відсунув все завіси зі своїх сердець і отримав дух Божої премудрості і одкровення. Бо кожен учень Христа є камінь … і на кожному такому камені зводиться всяке слово Церкви і її особливий спосіб життя.

 

Євангелія від Матвія
(Мф 16:13-20)

Прийшовши ж Ісус до землі Кесарії Пилипової, питав Своїх учнів і казав: За кого народ уважає Мене, Сина Людського? Вони ж відповіли: Одні за Івана Христителя, одні за Іллю, інші ж за Єремію або за одного з пророків. Він каже до них: А ви за кого Мене маєте? А Симон Петро відповів і сказав: Ти Христос, Син Бога Живого! А Ісус відповів і до нього промовив: Блаженний ти, Симоне, сину Йонин, бо не тіло і кров тобі оце виявили, але Мій Небесний Отець. І кажу Я тобі, що ти скеля, і на скелі оцій побудую Я Церкву Свою, і сили адові не переможуть її. І ключі тобі дам від Царства Небесного, і що на землі ти зв’яжеш, те зв’язане буде на небі, а що на землі ти розв’яжеш, те розв’язане буде на небі! Тоді наказав Своїм учням, щоб нікому не казали, що Він Христос.

break

 

 

Щотижневі читання для медитативних груп – архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!