13.08.2014

(о.Лоренс Фрімен OSB | Свята Тереза Бенедикта від Хреста | Перша книга Царів | Евангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

DSCN6413 copy

о.Лоренс Фрімен OSB «Євхаристія та споглядання»

Приділяючи увагу Богові, ми невдовзі усвідомлюємо, що Бог починає приділяти увагу нам. Адже саме Божа увага, звернена до нас, дозволяє у свою чергу нам приділити увагу Йому. Це саме Бог запалює першу іскру доброї волі в нас, згідно до св.Йоана Касіана, який дискутував зі св.Августином про вільну волю. Але потім ми повинні зіграти нашу власну роль. Як сказав св.Йоан, — «Не в тому любов, що ми полюбили Бога, а що Він полюбив нас» (1 Ін 4:10). Ми любимо саме тому, що Він полюбив нас першим. Беручи участь у Євхаристії, ми робимо перший крок на шляху до божественного життя.

Увага Ісуса, спрямована на нас, ніколи не блукає і ніколи не засуджує, не ганить нас за нашу відстороненність. Коли ми не є вірними, Він залишається вірним, тому що Він не може зрадити себе. Такою, по меншій мірі, для віруючого, є невимовна таємниця Євхаристії й приваблива, благодатна сила правдивої присутності.

Навчаючись споглядальному виміру молитви, ми змогли б наблизитися ще на крок ближче до повного життя у Дусі — адже, як ми молимося, так ми й живемо.

 

Св.Тереза Бендикта від Хреста (Едіт Штайн) «Наука Хреста»

Бог побуджує й Бог здійснює це (дар віри), але вимагає сприяння з боку людини, її власних духовних зусиль. Дух людини повинен очиститися від усього, що відволікає його, і підготуватися до того, щоби пізнати Бога й лише в Ним віднайти радість.

Лювоб буде нашим вічним життям, і вже тут ми повинні наблизитися до неї настільки, наскільки можливо. Ісус став людиною, щоби бути нашим шляхом. Що ж слід робити? З усіх сил очищувати себе […], свій розум спрямовувати до Бога у простому прагненні, а свою волю з любов’ю підпорядковувати волі Бога. Це легко казати, але навіть робота усього людського життя не принесла б результатів, якби Бог не зробив найголовнішого. Ми повинні все ж вірити, що Він не відмовить нам в своїй милості, якщо ми зробимо те, що в наших силах. Це так мало, але значить для нас дуже багато.

 

Перша книга Царів

(1 Цар 19:9a.11-13)

І прибув Ілія туди до печери (до гори Божої Хорив), і переночував там, аж ось Господнє слово до нього. І сказав Він йому: Чого ти тут, Іллє? А Він відказав: Вийди, і станеш на горі перед Господнім лицем. Аж ось переходитиме Господь, а перед Господнім лицем вітер великий та міцний, що зриває гори та скелі ламає. Та не в вітрі Господь. А по вітрі трус землі, та не в трусі Господь. А по трусі огонь, і не в огні Господь. А по огні тихий лагідний голос. І сталося, як почув це Ілля, то закрив своє обличчя плащем своїм, та й вийшов, і став у входа печери.

 

Євангелія від Матвія

(Мф 14:22-33)

І зараз звелів Ісус учням до човна сідати, і переплисти на той бік раніше Його, аж поки народ Він відпустить.  Відпустивши ж народ, Він на гору пішов помолитися насамоті; і як вечір настав, був там Сам. А човен вже був на середині моря, і кидали хвилі його, бо вітер зірвавсь супротивний. А о четвертій сторожі нічній Ісус підійшов до них, ідучи по морю. Як побачили ж учні, що йде Він по морю, то настрашилися та й казали: Мара! І від страху вони закричали… А Ісус до них зараз озвався й сказав: Заспокойтесь, це Я, не лякайтесь! Петро ж відповів і сказав: Коли, Господи, Ти це, то звели, щоб прийшов я до Тебе по воді.  А Він відказав йому: Іди. І, вилізши з човна, Петро став іти по воді, і пішов до Ісуса. Але, бачачи велику бурю, злякався, і зачав потопати, і скричав: Рятуй мене, Господи!… І зараз Ісус простяг руку й схопив його, і каже до нього: Маловірний, чого усумнився? Як до човна ж вони ввійшли, буря вщухнула. А приявні в човні вклонились Йому та сказали: Ти справді Син Божий!

break

 

 

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!