13.07.2014

(о. Лоренс Фрімен OSB | митр. Калліст (Уер) | Св. Климент Олександрійський | Евангеліє від Матвія)

Щотижневі читання для медитативних груп у традиції о.Джона Мейна OSB.

DSCN1469 copy

 

 

о.Лоренс Фрімен OSB «Внутрішнє світло«

(фрагмент з г. «Плуг»)

Належна практика медитації виводить нас за грань власних уявлень. Це чиста молитва, і через неї ми входимо в реальність, на яку будь-які уявлення можуть тільки вказувати.

«…Ми повторюємо нашу молитовну формулу, нашу мантру під час медитації і зберігаємо абсолютний спокій перед будь-якими перешкодами, що з’являються на шляху. Мантра повинна нагадувати плуг, що безперервно розорює сире поле нашої свідомості, плуг, який жодна перешкода або потрясіння не можуть збити з наміченого курсу.» (о.Джон Мейн OSB «Слово у тиші»). Ми невпинно закопуємо зерно глибоко в наше серце, кидаючи його на зорану землю. […] Ми невпинно оремо землю, кидаємо зерно і дозволяємо йому впасти в мовчанні. […] У невпинному повторенні молитовної формули укладені довіра і прихильність, що дозволяють не озиратися назад. Подібна вірність позбавляє нас необхідності перевіряти — що відбувається, чи впало зерно у потрібне нам місце? Віра, якою ми володіємо, звертає наш погляд тільки вперед — без захопленості минулим, власними досягненнями, без проб аналізу того, що відбувалося минулого тижня або в дитинстві, відкидаючи самоусвідомлення в споглядальній убогості. У вірності своєму щоденному поверненню ми об’єднуємо минуле і майбутнє у Христовому зараз.

Де у всьому цьому Христос? Він скрізь. Він в основі самого нашого буття. Він в плузі. Він у зростанні зерна. Він в тиші. Він також і у неминучості тягаря, який ми приймаємо, в тягарі дисципліни, завдяки якій плуг знаходиться в наших руках. Він присутній в кожному аспекті життя, і наша медитація дозволяє нам пізнати Його не як ідею або символ, і навіть не як ідеал, але як особистість, присутню в усьому, чим ми є. Медитація відкриває вимір Його присутності, в якому ми також виявляємо самих себе, у всій своїй повноті. Зустріч з Ісусом — це покликання стати учнями. Ми зустрічаємо Його, шукаючи Його у вірі. Ми любимо Його, перш ніж Його побачимо. Це мовчання нашої віри, в якій ми самі приходимо до безмовності. Ця зустріч була б неможлива, якби ми були відокремлені від Нього. Вона відбувається тільки лише в силу реальності єдності Його в нас, і нас в Ньому.

 

митр. Калліст (Уер) «Внутрішнє Царство»

Царство Небесне — всередині кожного з нас. Молитися — це попросту увійти в це внутрішнє Царство нашого серця, і стояти там перед Богом, у свідомості Його присутності, Його невпинного перебування; «Невпинно молитися» — означає робити це постійно. Хоча повнота слави цього Царства відкривається сьогодні лише небагатьом, ми всі можемо пізнати хоча б деяку частину його скарбів. Двері є перед нами, та ключ в наших руках.

 

Св. Климент Олександрійський «Стромати«

(V, 17.1)

Усвідомлення того, що нічого не знаєш, — є першим уроком для того, хто вступає на шлях розуму. Усвідомлюючи своє незнання така людина починає шукати, шукаючи, знаходить вчителя, знайшовши, вірить йому та, вірячи, сподівається на вчителя. Перейнявшись надією, людина запалюється любов’ю і прагне оволодіти предметом своєї любові і уподібнитися йому. Саме такому методу вчив Сократ.

 

Євангелія від Матвія

(Мф 13:1-9)

Того ж дня Ісус вийшов із дому, та й сів біля моря. І безліч народу зібралась до Нього, так що Він увійшов був до човна та й сів, а ввесь натовп стояв понад берегом. І багато навчав Він їх притчами, кажучи: Ось вийшов сіяч, щоб посіяти. І як сіяв він зерна, упали одні край дороги, і пташки налетіли, та їх повидзьобували. Другі ж упали на ґрунт кам’янистий, де не мали багато землі, і негайно посходили, бо земля неглибока була; а як сонце зійшло, то зів’яли, і коріння не мавши, посохли. А інші попадали в терен, і вигнався терен, і їх поглушив. Інші ж упали на добрую землю і зродили: одне в сто раз, друге в шістдесят, а те втридцятеро. Хто має вуха, щоб слухати, нехай слухає!

 

break

 

Щотижневі читання для медитативних груп — архів читань, які можуть використовувати як групи, які проводять регулярні зустрічі, так і люди, що медитують у нашій традиції і не мають можливості приєднатися до тієї чи іншої групи. Щотижня ми пропонуємо добірку фрагментів зі Священного Писання а також з текстів традиційних і сучасних вчителів християнської споглядальної духовності, з класичної і нової духовної літератури. Бажаємо Вам плідної медитації і медитативного читання!